چگونه از دیفن باخیا نگهداری کنیم؟

چگونه از دیفن باخیا نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

در پست قبلی با گیاه پوتوس آشنا شدیم در این پست سعی خواهیم کرد در مورد نحوه نگهداری گیاه دیفن باخیا مطالبی را با شما در میان بگذاریم . دیفن باخیا گیاهی همیشه سبز از خانواده گل شیپوریان است. برگ های زینتی و البته سمی این گیاه به دور غلافی پیچیده اند. با ما باشید تا نکاتی را در مورد نگهداری دیفن باخیا با هم مرور کنیم.

نیازهای دیفن باخیا

 

چگونه از دیفن باخیا نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

 

دیفن باخیا‌ گیاهی حساس به آبیاری و تهویه هوا است . ساقه های پوشیده از برگ های خالداراین گیاه به رنگ های سبز و سفید جلوه ای خاص به محیط پیرامون خود می دهد . برای این که از وجود این گیاه بهره ببرید لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

  • خاک – خاک مناسب این گیاه ترکیبی مساوی از خاک باغچه ، خاکبرگ و کمپوست ( بقایای مواد گیاهی ) است . دیفن باخیا در خاک های سبک بهتر رشد می کند .
  • نور – ارقام تیره رنگ تر این گیاه به کمبود نور مقاوم تر هستند . ولی در هر صورت بهتر است نور غیر مستقیم به مقدار کافی وجود داشته باشد در غیر این صورت دیفن باخیا رشد علفی می کند و ساقه ها دراز و باریک و بدشکل می شوند .
  • آبیاری – گلدان این گیاه را در تابستان هر 5 روز یکبار آب بدهید . در زمستان هفته ای یک بار آبیاری کافی است . خاک گلدان باید در فاصله بین دو آبیاری خشک شود چون دیفن باخیا به رطوبت زیاد حساس است و امکان پوسیدگی ریشه وجود دارد .
  • رطوبت – برای تمیز و براق بودن و همچنین رنگ شفاف و رشد خوب بهتر است برگ ها در تابستان به صورت روزانه با آب اسپری شود .چون دما در تابستان افزایش می یابد و این خود باعث تعرق بیشتر گیاه می شود .
  • دما – نیاز گرمایی دیفن باخیا بین 15 تا 20 درجه سانتی گراد است . در دمای بیشتر از 25 درجه گیاه دچار تلفات آب می شود و برگ ها چروکیده خواهند شد و لازم است به سرعت مه پاشی انجام شود .همچنین در صورت بروز دماهای بالا با آبیاری ممتد می توان از تلفات آب جلوگیری کرد.

شاید دوست داشته باشید

کاتالپا و خواص آن / ویکی ووککاتالپا و خواص آن

کاتالپا یکی از گیاهان دارویی است که دارای گونه های مختلفی است، این گیاه در درمان بیماری های…

 


تکثیر دیفن باخیا

برای تکثیر دیفن باخیا ساقه ای حاوی حداقل یک جوانه تهیه کنید و یکی دو روز به حال خود بگذارید تا آب از دست بدهند و شیره آن خارج شود سپس  ساقه را به صورت افقی بگذارید در شن شسته شده تا از محل جوانه ها ریشه دار شود.این ساقه ریشه دار را به گلدان منتقل کنید.

منابع : plantcaretoday


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “چگونه از دیفن باخیا نگهداری کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *