چگونه از آگلونما نگهداری کنیم؟

چگونه از آگلونما نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

همانطور که در پست های روزهای گذشته ملاحظه کردید در این بخش سعی داریم شما را با نحوه پرورش و نگهداری گیاهان در آپارتمان آشنا کنیم. گیاهان آپارتمانی فضای باطراوت و دلنشینی را در محیط بسته و کوچک آپارتمان ها فراهم می کنند. برخی از این گیاهان نیاز به مراقبت های ویژه دارند و بعضی دیگر به سادگی رشد می کنند. در این قسمت در نظر داریم یکی از گیاهان کم توقع و مقاوم را به شما معرفی کنیم با ما باشید تا نکاتی در مورد نگهداری گیاه آگلونما خدمتتان ارائه کنیم .

نیازهای آگلونما

 

چگونه از آگلونما نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

 

گرچه آگلونما گیاه مقاومی است و شرایط سخت را به خوبی تحمل می کند با این حال برای داشتن آگلونمایی شاداب رعایت نکات زیر ضروری است :

  • قرار دادن این گیاه در معرض نور مستقیم خورشید کار اشتباهی است و منجر به سوختن برگ های زیبای آن می شود .
  • قراردادن گلدان آگلونما در مجاور سیستم های گرمایشی نظیر رادیاتور سبب زرد شدن برگ های پایینی آن می شود .
  • آگلونما برای داشتن برگ های خوش رنگ خود نیاز به نور دارد بنابراین از قرار دادن آن در اتاق های تاریک و فاقد نور بپرهیزید .
  • خاک گلدان باید خاک پرباری باشد اگر خاک ضعیفی در گلدان ریخته اید هنوز که فصل بهار تمام نشده است سریعا خاک گلدان را با خاکی متشکل از یک قسمت خاکبرگ ، یک قسمت خاک باغچه و یک قسمت ماسه عوض کنید .
  • تا خاک پای گیاه خشک نشده به آن آب ندهید . برای براق کردن برگ ها از مواد شیمیایی استفاده نکنید .کافی است یک اسفنج را در آب گرم بزنید و برگ ها را با آن بشویید.

شاید دوست داشته باشید

سافت بال چیست؟/ ویکی ووکسافت بال چیست؟

این ورزش برای اولین بار در سال ۱۸۸۷ در ایالت ایلینوز شیکاگو آمریکا در روز شکرگذاری و در ورزشگاه تیم قایقرانی Farragut boat club برگزار شد. این ورزش یک ایده خلاقانه از جورج هانکوک، ابداع کننده ی سافت بال بود که…

 


تکثیر آگلونما

برای ازدیاد این گیاه چند راه دارید .

  • می توانید از بذر این گیاه استفاده کنید . برای این کار پس از تهیه بذر می توانید در بهار بذرها را در بستری سبک بکارید و پس از جوانه زدن و چند برگی شدن آن را به گلدان منتقل کنید .
  • استفاده از قلمه –  قلمه هایی که از ساقه گیاه تهیه کرده اید را در ماسه قرار دهید تا ریشه دار شوند و سپس به گلدان منتقل کنید .
  • راه آسان ازدیاد این گیاه تقسیم ریشه است که می توان در بهار این کار را انجام داد .

منابع : ویکی پدیا


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *