گیاه آپارتمانی پوتوس و روش نگهداری از آن

چگونه از پوتوس نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

در پست های قبلی با گیاه شمشیری یا سانسوریا آشنا شدیم و در این پست سعی خواهیم کرد در مورد نحوه نگهداری گیاه آپارتمانی پوتوس مطالبی را با شما در میان بگذاریم. پوتوس گیاهی همیشه سبز از خانواده گل شیپوریان است. برگ های زینتی این گیاه ترکیبی از سبز و زرد تند و سفید مایل به کرمی است. با ما باشید تا نکاتی را در مورد نگهداری این گیاه زیبا با هم مرور کنیم.

چگونه از گیاه آپارتمانی پوتوس نگهداری کنیم؟

 

چگونه از گیاه آپارتمانی پوتوس نگهداری کنیم؟ - ویکی ووک

 

پوتوس گیاهی است مقاوم به شرایط  نگهداری در آپارتمان ها و یکی از بهترین گزینه ها برای پرورش در محیط های کم نور است.

این گیاه با برگ های ابلق خود می تواند در حالت آویز و یا تکیه داده به ستون ها و دیواره ها منظره زیبایی ایجاد کند.

برای این که از وجود این گیاه بهره ببرید لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

  • خاک – خاک مناسب این گیاه ترکیبی مساوی از خاک باغچه، خاکبرگ و ماسه است. این خاک سبک را با کود مایع (3 گرم کود مخصوص را در یک لیتر آب بریزید) در بهار، هر 3 هفته یکبار و در تابستان ماهی دوبار تقویت کنید. در زمستان هر دو ماه یک بار کود دهی با کود مایع برای این گیاه کافی است.
  • نور – گرچه این گیاه نسبت به کمبود نور مقاوم است ولی هر چقدر نور در محیط بیشتر باشد برگ های تیره تری خواهد داشت و اگر اتاق کم نور باشد رنگ برگ ها روشن تر می شوند. در هر صورت نباید گلدان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد چون باعث آفتاب سوختگی برگ ها خواهد شد.
  • آبیاری – گلدان این گیاه را در تابستان هر 5 روز یکبار آب بدهید. در زمستان هفته ای یک بار آبیاری برای گیاه آپارتمانی پوتوس کافی است.
  • مه پاشی – برای تمیز و براق بودن و همچنین رنگ شفاف و رشد خوب گیاه، بهتر است برگ ها در تابستان به صورت روزانه با آب اسپری شود .
  • دما – نیاز گرمایی پوتوس بین 17 تا 25 درجه سانتی گراد است. در دماهای بیشتر گیاه دچار تلفات آب می شود و برگ ها چروکیده خواهند شد. دمای پایین در زمستان نیز منجر به پلاسیدگی برگ ها می شود.

شاید دوست داشته باشید

مکان های دیدنی شهرستان طارم کجاست؟ / ویکی ووکمکان های دیدنی شهرستان طارم کجاست؟

غارهای موجود در این شهر نشانه هایی از استقرار انسان هایی در دوران پارینه سنگی و هزاران سال قبل از…

 


تکثیر پوتوس

 

چگونه از گیاه آپارتمانی پوتوس نگهداری کنیم؟ - ویکی ووک

 

برای تکثیر گیاه آپارتمانی پوتوس می توانید ساقه حاوی چند برگ از گیاه را قیچی کرده و آن را در آب قرار دهید. به راحتی پس از گذشت یک هفته ساقه ریشه دار می شود. این ساقه ریشه دار را به گلدان منتقل کنید تا شاهد افزایش تعداد گلدان های زیبای گیاه آپارتمانی پوتویس باشید.

منابع : sproutabl

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *