گاستریت چیست؟

گاستریت چیست؟ / ویکی ووک

گاستریت یا ورم معده بیماری دستگاه گوارش است که در پی التهاب جداره معده ایجاد می‌شود. این بیماری اگر به موقع درمان نشود پیامدهای خطرناکی دارد. در این مطلب میخواهیم این بیماری و راه های درمان آن را بررسی کنیم، همچنین ما در مطالب قبل بیماری هایی همچون: گاستروشزی، آنانسفالی و ام پی اس را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه میتوانید آن ها را نیز بررسی کنید.

بیماری گاستریت چیست؟

همانطور که در ابتدا شاره داشتیم، گاستریت در پی التهاب جداره معده ایجاد می شود، در صورتی که جداره معده از بین برود، اسید معده در بخش میانی معده و قفسه سینه احساس سوزش ایجاد می‌کند. اگر این بیماری به موقع درمان نشود باعث زخم، درد مداوم، التهاب پیوسته و خونریزی می‌شود که می‌تواند زندگی فرد را به خطر اندازد. التهاب مزمن معده همچنین می‌تواند فرد را با خطر ابتلا به سرطان معده روبه ‌رو کند.

گاستریت چیست؟ / ویکی ووک

علت گاستریت چیست؟

علت شایع ورم معده باکتری هلیکوباکتر پیلوری است که معده را آلوده می‌کند. گاهی اوقات نیز گاستریت به دنبال جراحی‌های وسیع، سوختگی‌های شدید یا به دنبال تروماها و عفونت‌های شدید ایجاد می‌شود.

برخی دیگر از علت این بیماری:

  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی
  • استفاده طولانی‌مدت از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی

شاید دوست داشته باشید

آبرون کبیر

آبرون کبیر و خواص آن

آبرون کبیر ، گیاهی است علفی یا نیمه علفی و چند ساله که ارتفاع ساقه گل دهنده ی آن بیست تا سی سانت است و دارای خواص…


علائم بیماری گاستریت چیست؟

سوء هاضمه همراه  با احساس سوزش در معده، درد و حالت تهوع از علایم ابتلا به  گاستریت (التهاب معده) است. اما شایعترین علامت این بیماری ورم معده درد و احساس ناراحتی در بالای شکم است.

گاستریت چیست؟ / ویکی ووک

گاستریت را چگونه درمان کنیم؟

تشخیص‌ این بیماری با استفاده از روش آندوسکوپی‌ و دیدن‌ درون‌ معده‌ انجام‌ می‌گیرد و راه های متفاوتی برای درمان این بیماری وجود دارد که بستگی به میزان حاد بودن بیماری دارد، این درمان ها شامل، تغییر در نحوه زندگی، مصرف دارو و یا در موارد بسیار نادر انجام جراحی می باشد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *