حساسیت های فصلی را چگونه درمان کنیم؟

حساسیت های فصلی را چگونه درمان کنیم؟ / ویکی ووک

آبریزش، عطسه و خارش چشم از علایم حساسیت های فصلی محسوب می‌شود. رینیت آلرژیک یا حساسیت های فصلی  در ۲۰ تا ۳۰ درصد از افراد جامعه مشاهده می‌شود. که در این مطلب میخواهیم راه های درمانی آن را بررسی کنیم.

راه‌های درمان حساسیت های فصلی

مبتلایان به رینیت آلرژیک در مرحله اول باید از عوامل محرکی که سبب ایجاد حساسیت می‌شود، مانند

  • گرد و خاک
  • دود حاصل از دخانیات مانند سیگار و قلیان
  • بو‌های تند
  • گرده گیاهان
  • گل‌ها

اجتناب کنند.

 

حساسیت های فصلی را چگونه درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

در مرحله بعد و در صورتی که این عارضه خفیف باشد، باید از داروهای آنتی‌هیستامین و در حالت‌های شدید از اسپری‌های استنشاقی داخل بینی که حاوی ترکیبات کورتون دار است، استفاده شود. این اسپری‌ها حاوی دوز‌های پایینی از کورتون است بنابراین عوارض ناشی از کورتون را ندارد.افراد دچار رینیت آلرژیک باید در نظر داشته باشند که در فصل هایی که این عارضه شیوع بیشتری دارد، حتی اگر علامتی ندارند از این اسپری‌ها استفاده کنند تا دوباره علایم بیماری شان عود نکند. مبتلایان به رینیت آلرژیک باید از تزریق آمپول‌های کورتون دار به منظور رفع علایم بیماری خود خودداری کنند.


شاید دوست داشته باشید

پدیده داون چیست؟ / ویکی ووکپدیده داون چیست؟

پدیده داون ، افزایش قند خون در بدن هنگام صبح را می گویند این پدیده در صبح باعث

 


درمان خشکی چشم ناشی از حساسیت های فصلی

برای درمان خشکی چشم ابتدا باید علت این عارضه به طور دقیق مشخص شود، زیرا گاهی بیماری‌های زمینه‌ای سبب این عارضه می‌شود، ولی اگر خشکی چشم ناشی از رینیت آلرژیک باشد، باید درمان آلرژی برای آن انجام گیرد. همچنین استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی نیز برای رفع خشکی چشم ضروری است.

درمان سرفه های خشک ناشی از حساسیت های فصلی

سرفه‌های خشک می‌تواند نشانه‌ای از بیماری آسم باشد. البته سرفه‌های مزمن در اثر استعمال دخانیات نیز پدید می‌آید. ولی اگر سرفه‌های خشک ناشی از بیماری آسم باشد در مرحله اول باید از عوامل محرک پرهیز شود.

 

حساسیت های فصلی را چگونه درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

درمان گرفتگی بینی ناشی از حساسیت های فصلی

به طور کلی مبتلایان به حساسیت در اثر عوامل محیطی مانند گرما، سرما، قرار گرفتن در معرض گرده گیاهان و وزش باد، علایم بیماری شان شدت پیدا می‌کند. بنابراین از داروهای تسکینی برای کنترل نشانه‌های بیماری شان استفاده می‌شود.

درمان درد گوش ناشی از حساسیت های فصلی

ابتدا باید با معاینه پرده گوش، علت درد گوش به طور دقیق مشخص شود، زیرا ممکن است درد گوش ناشی از عفونت یا تجمع مایع در پشت گوش باشد، ولی اگر این درد در اثر ابتلا به حساسیت به وجود آمده باشد، به طور معمول با درمان حساسیت این درد نیز تسکین پیدا می‌کند.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *