طریقه‌ی مصرف اشک مصنوعی چگونه است؟

اشک مصنوعی یکی دیگر از داروهایی است که در درمان و رفع خشکی چشم تجویز می شود و در این مطلب میخواهیم بیشتر با این دارو و طریقه‌ی مصرف آن آشنا شویم، همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از دارو ها همچون پیروکسیکام و ناپروکسن را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه میتوانید آن ها را مطالعه کنید.

آشنایی با داروی اشک مصنوعی

اشک مصنوعی که با نام های تجاری Adaptters, Adsorbotear, Hypotears, Isopto Alkaline, Isopto tears, Muri tears Soulotion, Neotears, Tears plus  در بازار موجود است در درمان رفع خشکی و تحریک چشم در موارد آسیب غذذ اشکی، محافظ قرنیه هتگامی که پلک ها بازند و عل پلک زدن به هر علتی متوقف شده است و برا ی نرم کردن چشم هنگام استفاده از کنتاکت لنز و چشم مصنوعی تجویز می شود.

طریقه‌ی مصرف اشک مصنوعی چگونه است؟ / ویکی ووک

این ماده با افزایش ضخامت لایه اشککی جلوی قرنیه، به مرطوب نگه داشتن، قرنیه کمک می کند و در نتیجه در بیماری هایی که با خشک شدن چشم همراه است چشم را نرم میکند و از خشک شدن محافظت می کند.


شاید دوست داشته باشید

موی سر چگونه از موی سر خود مراقبت کنیم؟

شست‌وشوی روزانه موها باعث تمیز شدن ظاهری آن‌ها می‌شود اما از طرفی شستن هرروزه موها باعث تحریک غدد چربی پوست سر می‌شود بااین‌حال این کار …


طریقه‌ی مصرف اشک مصنوعی

در صورت لزوم 2 الی 1 قطره سه یا چهار بار در روز در چشم چکانده شود.

نکات هنگام استفاده از اشک مصنوعی

بهتر است بیمار در هنگام استفاده از این دارو از کنتاکت لنز نرم استفاده نکند، به خصوص اگر بافت پوششی قرنیه دچار اختلال باشد یا نیاز به استفاده مکرر از دارو طی رو باشد.

دارو را بیش از سه روز مصرف نکنید مگر با نظر پزشک.

در صورت استفاده از کنتاکت لنز سخت، مراقب باشید که عدسی از چشم خارج نشود.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *