ورزش های هوازی چه تاثیری بر بدن دارد؟

ورزش های هوازی چه تاثیری بر بدن دارد؟ / ویکی ووک

اخیرا مطالعاتی بر ورزش های هوازی و تاثیر آن بر بدن شده است که در این مطلب میخواهیم آن ها را بررسی کنیم.

تاثیر ورزش های هوازی بر مغز

بر اساس نتایج مطالعاتی که به تازگی منتشر شده است، بهترین ورزش برای سلامت مغز ورزش های هوازی است که بتوان دست کم 45 دقیقه پشت سرهم انجام داد.  ورزش های هوازی مانند ایروبیک که موجب افزایش ضربان قلب می شود و برای یک مدت زمان پشت سرهم انسان را به حرکت وا می دارد، تاثیر قابل توجهی بر سلامت مغز دارد. برخی از فواید این ورزش مانند بهبود حالت روحی ممکن است در عرض چند دقیقه ظاهر شود اما برخی آثار آن مانند تقویت حافظه می تواند چند هفته طول بکشد.

 

ورزش های هوازی چه تاثیری بر بدن دارد؟ / ویکی ووک

 

تاثیر ورزش های هوازی بر افسردگی

مطالعه ای در خصوص افراد مبتلا به افسردگی شدید نشان داد که فقط 30 دقیقه استفاده از تردمیل برای 10 روز متوالی موجب کاهش قابل توجه بالینی و آماری افسردگی می شود.همچنین بر اساس مطالعه ای که به تازگی در مجله Physical Therapy Science منتشر شده است، انجام ورزش هوازی می تواند به افرادی که به افسردگی بالینی مبتلا نیستند کمک کند تا با کاهش سطح هورمون های طبیعی استرس بدن مانند آدرنالین و کورتیزول استرس کمتری احساس کنند.


شاید دوست داشته باشید

چرا غش می‌کنیم؟ / ویکی ووکچرا غش می‌کنیم؟

از حال رفتن یا اصطلاحا غش کردن، بخصوص در بیرون از خانه بسیار خطرناک است و باعث آزار و اذیت افراد می شود. غش‌ کردن صرفا بعلت آب و غذا نخوردن و گرما و درد شدید بوجود نمی آید بلکه…

 


دلیل تاثیر مفید ورزش های هوازی بر بدن

مطالعات نشان می دهد که این تاثیر ناشی از افزایش جریان خون است که انرژی و اکسیژن تازه به ذهن انسان می رساند. همچنین مطالعه دیگری که روی زنان مسن دارای علایم بالقوه زوال عقل انجام شد، نشان داد که انجام ورزش هوازی با افزایش اندازه هیپوتالاموس ارتباط دارد؛ هیپوتالاموس منطقه ای از مغز است که با یادگیری و حافظه ارتباط دارد.

مطالعاتی نیز در انگلیس انجام شده است که نشان می دهد، ترکیب دو ورزش هوازی و استقامتی، بهترین نتایج را در پی دارد.

به امید فردایی روشن

منابع: گزارش ایرنا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *