سیسبان و خواص آن

سیسبان و خواص آن / ویکی ووک

سیسبان گیاهی است با گل‌های زرد و بصورت گروهی و خوشه ای که دارای درخت سریع‌الرشدی هستند، این گیاه برای از بردن انگل مفید می باشد و دارای خواص دیگری نیز می باشد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم، همچنین ما در مطالب قبل برخی از گیاهان دارویی مانند، تخم کاهو، گیاه حساس و … را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید و اطلاعات عمومی خود را در این زمینه بالا ببرید.

درباره‌ی سیسبان

گیاهی است که‌رخت کوچکی دارد که خیلی سریع الرشد می باشد. برگ های آن مرکب تا ۱۲ جفت برگچه دارد. گل های آن زرد و بهصورت گروهی و خوشه ای است. میوه  آن کوچک استوانه ای می باشد. تخم آن بهاندازه  تخم شنبلیله و رنگ آن زرد تیره است. این درخت در جنوب آفریقا، آسیا و در شمال استرالیا و در ایرانانتشار دارد، در ایران در جنوب کشور، و در جزیره ی بحرین می روید، در اندونزی این گیاه به عنوان گیاه دارویی کاشته می شود.

 

سیسبان و خواص آن / ویکی ووک

 

خواص گیاه سیسبان

طبیعت این گیاه هنوز دقیقا مشخص نیست و برخی آن را گرم و خشک و برخی دیگر آن را گرم و تر می دانند. برگ و تخم و پوست و ریشه این درخت مفید است و می توانید برای درمان های مختلفی استفاده شود. اگر بزرگسالان 8 گرم از شیره ی برگ تازه را بخورند، در مورد کودکان خشک آن را بکوبند و در آب حل کنند و بخورانند، انگل را نابود می‌کند همچنین برگ خشک آن را بکوبید و با نمک و آب مخلوط کرده بخورید. برای تسکین سرفه ی توام با اخلاط خونی از ریه مفید است. اگر تخم این گیاه را بکوبید و بخورید. برای بند آوردن اسهال و قطع ترشحات مفرط عادت ماهیانه مفید است و پوست درخت این گیاه قابض است و اسهال را بند می آورد همچنین آب جوشانده ریشه ی این گیاه را بنوشید. برای درمان ناراحتی های زنانگی مفید است.

 

سیسبان و خواص آن / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چگونه بیماری انگشت ماشه ای را درمان کنیم؟ / ویکی ووکچگونه بیماری انگشت ماشه ای را درمان کنیم؟

انگشت ماشه ای عارضه ای است که انگشتان را درگیر می کند و بهترین راه برای مقابله با این عارضه استفاده از …


عوارض جانبی سیسبان

 

سیسبان و خواص آن / ویکی ووک

 

این گیاه برای سرد مزاجان ایجاد سردرد میکند و مصلح این گیاه نیز گشنیز است. و لطفا برای مصرف این گیاه حتما با پزشک مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *