از خواص درمانی نخل روغنی چه می دانید؟

از خواص درمانی نخل روغنی چه می دانید؟ / ویکی ووک

در پست های قبلی از خواص درمانی چند گیاه دارویی مطالبی را ارائه کردیم . در این پست سراغ گیاه نخل روغنی می رویم . نخل روغنی‌  درختی از خانواده خرما است که برای تهیه روغن  و همچنین سوخت گیاهی به کار می رود. اگر مایلید اطلاعات بیشتری از خواص درمانی نخل روغنی‌ داشته باشید با ما همراه شوید.

مشخصات نخل روغنی

نخل روغنی‌ درختی  از خانواده خرما و بومی مناطق استوایی است . نام علمی این گیاه  guineensis Elaeis است . گیاهی یک پایه است ولی بر خلاف خرما تولید پاجوش نمی کند و برای تکثیر آن باید از بذر استفاده کرد .


شاید دوست داشته باشید

چگونه شربت بهارنارنج درست کنیم؟ / ویکی ووکچگونه شربت بهارنارنج درست کنیم؟

بهانارنج شکوفه های درخت نارنج است که در صنعت عطر سازی نیز کاربرد دارد این گیاه…

 


خواص درمانی نخل روغنی

 

از خواص درمانی نخل روغنی چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

خواص درمانی نخل روغنی مربوط به بتا کاروتن موجود در میوه آن است و به همین دلیل رنگ روغن استحصالی قرمز است . در زیر چند نمونه از خواص درمانی نخل روغنی ذکر شده است .

  • تعادل هورمونی – از خواص درمانی نخل روغنی افزایش تعادل هورمونی است . بیماران دیابتی می توانند برای کاهش قند خون از این گیاه استفاده کنند .
  • بینایی – از خواص درمانی نخل روغنی می توان به افزایش سطح دید اشاره کرد . وجود بتا کاروتن در روغن این گیاه سبب افزایش قدرت بینایی می شود .
  • انرژی – از جمله خواص درمانی نخل روغنی افزایش سطح انرژی بدن است . افرادی که از این روغن استفاده می کنند سطح انرژی بالایی دارند .
  • ویتامین – برای کسانی که دچار کمبود ویتامین های A , E هستند . استفاده از روغن نخل روغنی‌ توصیه می شود .
  • زخم – برای بهبود زخم ها استفاده از مرحم نخل روغنی‌ بسیار نافع است .
  • رماتیسم – افرادی که دچار رماتیسم هستند می توانند از این گیاه استفاده کنند . مالیدن روغن نخل روغنی‌ باعث درمان رماتیسم می شود .
  • ضدعفونی – از جمله خواص نخل روغنی‌ خاصیت ضدعفونی این گیاه است . برای مواردی که نیاز به ضدعفونی کردن محل زخم هاست می توان از این گیاه استفاده کرد .
  • سرطان – برای جلوگیری از سرطان استفاده از نخل روغنی‌ توصیه می شود . وجود آنتی اکسیدان های قوی در این گیاه سبب ارتقا سیستم ایمنی بدن شده و مانع تشکیل سلول های سرطانی می شود .
  • بیماری های قلبی – روغن به دست آمده از نخل روغنی‌ به دلیل سطح بالای LDL , HDL برای افرادی که میزان LDL  خونشان بالاست باید با احتیاط بیشتری مصرف شود چون ممکن است منجر به افزایش حملات قلبی شود .

منابع : bioline


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *