چگونه خسارت مالی را از شرکت بیمه دریافت کنیم؟

چگونه خسارت مالی را از شرکت بیمه دریافت کنیم؟ / ویکی ووک

در پست قبلی اشاره کردیم که بعد از تصادف تعیین مقصر و هزینه خسارت به چه صورت انجام می شود. در این پست می خواهیم در باره این که چگونه می توان خسارت مالی را دریافت کرد اطلاعاتی خدمتتان ارائه کنیم. پس با ما همراه شوید.

جبران خسارت مالی بر عهده کیست؟

 

چگونه خسارت مالی را از شرکت بیمه دریافت کنیم؟ / ویکی ووک

 

همانطور که در پست قبل گفتیم فرد مقصر علاوه بر هزینه های خودروی خودش باید خسارت مالی ایجاد شده برای خودرو مقابل را هم جبران کند . اگر خودرو مقصر دارای بیمه بدنه باشد می تواند برای جبران هزینه های خودروی خودش  از آن استفاده کند  ( شرایط استفاده از بیمه بدنه را در پست های بعدی خواهیم گفت ) ولی برای جبران خسارت خودروی مقابل یا باید دست به جیب شود و یا در صورت بالا بودن هزینه و داشتن صرفه اقتصادی می تواند یک کوپن از بیمه نامه اش را صرف این کار کند ( در مورد شرایط استفاده از کوپن بیمه نامه نیز در پست های بعدی خواهیم نوشت ).

 

چگونه خسارت مالی را از شرکت بیمه دریافت کنیم؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟ / ویکی ووکچگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟

کمبود اکسیژن در خون، هیپوکسمی نام دارد و می تواند منجر به مشکلات متعدد همچون …

 


مسیر دریافت خسارت مالی تصادف چگونه است؟

بیمه شخص ثالث بر اساس قانون اجباری است و شامل کلیه وسایل نقلیه نیز می شود . برای دریافت خسارت مالی باید به شرکت بیمه مراجعه و مسیر مشخصی را طی کرد.

 

چگونه خسارت مالی را از شرکت بیمه دریافت کنیم؟ / ویکی ووک

 

این فرآیند در زیر توضیحداده شده است :

  • تکمیل فرم اعلام خسارت مالی – این فرم می تواند توسط راننده مقصر و یا شخص زیان دیده پر شود .
  • مدارک – مدارک مورد نیاز برای ارائه به شرکت بیمه عبارتند از : کروکی پلیس – گواهی نامه دو طرف تصادف – کارت خودرو مقصر و زیان دیده – اصل بیمه نامه راننده مقصر – یک برگ کوپن از بیمه نامه فرد مقصر – اگر کروکی عدم سازش صادر شود  و طرفین به شرکت بیمه مقصر مراجعه کنند لازم است برگه های بازجویی طرفین و یا گزارش های تکمیلی دیگری که مراجع ذیصلاح از قبیل نیروی انتظامی ، کارشناس رسمی دادگستری و یا رای دادگاه را همراه داشته باشند.
  • عکس – پس از ارائه مدارک و تایید اعتبار بیمه نامه راننده مقصر شرکت بیمه فرم اعلام خسارت را به شما می دهد تا از خودرو آسیب دیده عکس بگیرید و ضمیمه پرونده کنید .
  • برآورد خسارت مالی – کارشناس میزان خسارت را برآورد می کند و در فرم می نویسد.
  • دریافت مبلغ – پس از تایید و توافق مبلغ خسارت برای دریافت به واحد حواله می روید . اگر مبلغ زیر یکصد هزارتومان باشد نقدا پرداخت می شود در غیر این صورت چک صادر می شود .

 منابع : بیمه ایران


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *