بعد از تصادف چه کنیم؟

بعد از تصادف چه کنیم؟ / ویکی ووک

در پست قبلی چند مورد از مهم ترین عوامل وقوع تصادف را یاد آوری کردیم. در این پست می خواهیم در باره کارهایی که بعد از تصادف باید انجام دهیم با شما صحبت کنیم . پس با ما همراه شوید.

بعد از تصادف چه اتفاقی می افتد؟

تصادف همانطور که از نام آن پیداست یک حادثه است و کسی از قبل برای آن برنامه ریزی نکرده و یا منتظر آن نیست . بعد از تصادف طبیعی ترین عکس العمل هر راننده این است که شوکه می شود و احتمالا دست و پای خود را گم می کند  و نهایتا تمرکز خود را از دست می دهد . این امر گاه خود به بروز رفتارهای عجولانه و غیر معقول منجر می شود . بنابراین لازم است قبل از این که با چنین صحنه ای مواجه شویم نکاتی را بیاموزیم.

 

بعد از تصادف چه کنیم؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چگونه شربت بهارنارنج درست کنیم؟ / ویکی ووکچگونه شربت بهارنارنج درست کنیم؟

بهانارنج شکوفه های درخت نارنج است که در صنعت عطر سازی نیز کاربرد دارد این گیاه…

 


راهکارهای بعد از تصادف

تجربه تصادف تجربه خوشایندی نیست ولی بهتر است نکات زیر را به خاطر داشته باشیم تا در موقع روبرو شدن با این گونه حوادث کمترین آسیب را ببینیم:

  • پلیس – پلیس بهترین و مطمئن ترین فردی است که بعد از تصادف می تواند به شما کمک کند . ممکن است شما اطلاع دقیقی از میزان خسارت وارد شده به خودروی خودتان یا خودرو مقابل نداشته باشید و یا در تشخیص مقصر حادثه مشکل داشته باشید . بهتر است به جای اعتماد به طرف مقابل که گاهی ممکن است در صدد دور زدن شما باشد به پلیس زنگ بزنید .
  • کنار کشیدن خودرو – اگر تصادف صرفا منجر به خسارت مالی شده است خودروهای خسارت دیده را به سمت راست جاده ببرید و منتظر پلیس بمانید . گاهی رانندگان بعد از تصادف خودروها رادر وسط بزرگراه رها می کنند و خود مشغول جر و بحث یا تعیین مقصر می شوند . در حالی که این کار علاوه بر ایجاد ترافیک ممکن است منجر به تصادفات بعدی شود . نگران نباشید پلیس قادر است حتی پس از جابجایی خودروها مقصر را تشخیص دهد . فقط در مواردی که خدای نکرده تصادف سبب فوت شود صحنه تصادف تا آمدن پلیس و اورژانس نباید به هم بخورد .
  • ترک صحنه – بعد از تصادف هیچگاه سعی در فرار از صحنه تصادف نداشته باشید . همانطور که شما دوست ندارید در چنین مواقعی رفتاری مشابه با شما بشود . علاوه بر این که در برخی موارد فرار از صحنه تصادف می تواند منجر به خسارت های جبران ناپذیری برای فرد مصدوم شود و شما مجبور شوید هزینه های گزافی را بپردازید .
  • پزشک – بعد از تصادف اگر دچار صدمه بدنی شدید جای پزشک تصمیم نگیرید . ممکن است اصطلاحا هنوز بدنتان گرم است و درست نمی دانید چه اتفاقی افتاده است . هیچ کس مثل یک پزشک نمی تواند بگوید شما چقدر آسیب دیده اید .

منابع : تابناک


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “بعد از تصادف چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *