از خواص درمانی وانیل چه می دانید؟

از خواص درمانی وانیل چه می دانید؟ / ویکی ووک

در پست های قبلی از خواص درمانی چند گیاه دارویی مطالبی را ارائه کردیم. در این پست سراغ گیاه وانیل می رویم. وانیل در طب سنتی به عنوان گیاهی با طبیعت گرم و خشک معرفی شده است . اگر مایلید اطلاعات بیشتری از خواص درمانی این گیاه داشته باشید با ما همراه شوید.

مشخصات وانیل

 

از خواص درمانی وانیل چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

وانیل گیاهی رونده از خانواده ثعلب و بومی جنگل های آمریکا است. گل های خوشه مانند این گیاه در نهایت تبدیل به غلاف هایی شبیه لوبیا می شوند. غلاف های تازه فاقد عطر و طعم هستند ولی پس از فرآیند تخمیر تبدیل به پودر معطر می شوند.


شاید دوست داشته باشید

آش شله قلمکار و طرز تهیه آن / ویکی ووکآش شله قلمکار و طرز تهیه آن

امروز می خواهیم با یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین نوع آش ایرانی آشنا شویم. این آش سنتی است و انواع حبوبات را دارد همچنین نیاز به…


خواص درمانی وانیل

خواص درمانی وانیل مربوط به ترکیبی به نام اسید وانیلیک است  .از غلاف های لوبیایی شکل وانیل‌ ماده ای بر اثر خراش خارج می شود که حالت خمیری دارد. در زیر چند نمونه از خواص درمانی وانیل ذکر شده است.

  • تقویت قوای جنسی– از خواص درمانی وانیل افزایش میل جنسی است . اسانس وانیل‌ تحریک کننده هورمون های جنسی استروژن و تستسترون است .
  • نشاط آور – از خواص درمانی وانیل‌‍ می توان به نشاط آور بودن آن اشاره کرد . از قدیم الایام استنشاق وانیل‌ را سبب از بین بردن افسردگی می دانستند .
  • ناراحتی اعصاب – از جمله خواص درمانی وانیل‌ از بین بردن ناراحتی های عصبی است . بو کردن رایحه وانیل‌ ذهن را آرام می کند و منجر به کاهش اضطراب می شود .
  • ترمیم پوست – برای کسانی که دچار عفونت های پوستی هستند خاصیت ضد باکتریایی وانیل‌ می تواند روند بهبود را تسریع بخشد .
  • سرماخوردگی – برای درمان سرماخوردگی و مشکلات سینوسی استفاده از وانیل‌ بسیار نافع است .
  • تنظیم قاعدگی – بانوانی که دچار بی نظمی پریودی هستند می توانند از این گیاه استفاده کنند . مصرف وانیل‌ باعث تنظیم سیکل قاعدگی می شود .
  • حفظ جوانی – از جمله خواص درمانی وانیل‌ حفظ جوانی و طراوت پوست است . این گیاه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی سبب جلوگیری از پیری زودرس و حفظ بافت های جوان و باطراوت پوست می شود .وانیلین آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند.
  • سرطان سینه – برای جلوگیری از سرطان سینه استفاده از وانیل‌ توصیه می شود . وجود آنتی اکسیدان های قوی در این گیاه سبب ارتقا سیستم ایمنی بدن شده و مانع تشکیل سلول های سرطانی می شود.

منابع : ویکی پدیا


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *