از خواص درمانی هندوانه ابوجهل چه می دانید؟

از خواص درمانی هندوانه ابوجهل چه می دانید؟ / ویکی ووک

 در پست های قبلی از خواص درمانی چند گیاه دارویی مطالبی را ارائه کردیم . در این پست سراغ گیاه هندوانه ابوجهل می رویم . هندوانه ابوجهل گیاهی سمی است که در مقادیر کم و براساس دستور پزشک می تواند شفابخش باشد . اگر مایلید اطلاعات بیشتری از خواص درمانی این گیاه داشته باشید با ما همراه شوید.

مشخصات هندوانه ابوجهل

این نوع از هندوانه گیاهی رونده از خانواده کدوئیان و بومی ترکیه است. نام علمی این گیاه Citrullus colocynthis  است . میوه‌ای شبیه هندوانه در اندازه کوچک ، زرد رنگ و با طعم تلخ دارد . در عربی به آن حنظل می گویند.

 

از خواص درمانی هندوانه ابوجهل چه می دانید؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

گوجه سبز و خواص آن / ویکی ووکگوجه سبز و خواص آن

درختان گوجه سبز در نواحی معتدل بهترین رشد را دارند و در آب و هوای ملایم به رنگ‌های ارغوانی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز روشن درمی‌­آیند، گوجه سبز سرشار از…

 


خواص درمانی هندوانه ابوجهل

خواص درمانی هندوانه ابوجهل مربوط به ترکیبی به نام  کوکوربیتاسین است  .

 

از خواص درمانی هندوانه ابوجهل چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

در زیر چند نمونه از خواص درمانی هندوانه ابوجهل ذکر شده است .

  • قند خون– از خواص درمانی این میوه کاهش قند خون است . بیماران دیابتی می توانند برای کاهش قند خون از این گیاه استفاده کنند .
  • یبوست – از خواص درمانی هندوانه ابوجهل‌ می توان به مسهل بودن آن اشاره کرد . از قدیم الایام هندوانه ابوجهل را به عنوان یک مسهل قوی می شناخته اند . افراد مبتلا به یبوست می توانند از این اثر گیاه بهره ببرند.
  • آنتی بیوتیک – از جمله خواص درمانی هندوانه ابوجهل‌ خاصیت آنتی بیوتیکی قوی این گیاه است . در مواردی که نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک وجود دارد می توان از این آنتی بیوتیک گیاهی و طبیعی استفاده کرد .
  • خلط آور – برای کسانی که دچار عفونت های گلوهستند خاصیت خلط آوری هندوانه ابوجهل می تواند روند بهبود را تسریع بخشد .
  • درد دندان – برای درمان دندان درد استفاده از هندوانه ابوجهل بسیار نافع است .
  • واریس – افرادی که دچار درد ورم پا هستند می توانند از این گیاه استفاده کنند . مصرف هندوانه ابوجهل باعث درمان واریس می شود
  • سقط جنین – از جمله خواص هندوانه ابوجهل‌ که در گذشته از آن استفاده می شده سقط جنین بوده که در برخی موارد گزارش مرگ و میر هم داده شده است . به همین دلیل بهتر است از این گیاه زنان باردار استفاده نکنند.
  • سرطان – برای جلوگیری از سرطان استفاده از هندوانه ابوجهل‌‌‌ توصیه می شود . وجود آنتی اکسیدان های قوی در این گیاه سبب ارتقا سیستم ایمنی بدن شده و مانع تشکیل سلول های سرطانی می شود.

منابع : ویکی پدیا


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *