بنفشه فرنگی و خواص آن

بنفشه فرنگی و خواص آن / ویکی ووک

بنفشه فرنگی یکی از گیاهان دارویی است که در درمان اگزما و تب خال بسیار مفید است. در این مطلب می خواهیم مشخصات و خواص این گیاه را بررسی کنیم. همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون بابونه، ختمی، لوبلیا، آناغالیس و … آشنا شده ایم، که در صورت علاقه می توانید آن مطالب را مطالعه کنید.

مشخصات بنفشه فرنگی

بنفشه فرنگی در طب سنتی به نام های بنفشه سه رنگ و به رنگ معروف است و گیاهی از خانواده ی  Violaceae محسوب می شود که واریته ایی از آن هم در گلکاری ها کاشته می شود. این گیاه یک ساله و دو ساله و در برخی موارد برحسب ارقام مختلف آن چند ساله است. در برخی ارقام بدون کرک و گاهی با کرک می باشد. در ترکیبات شیمیایی این گیاه گلوکوزید زرد رنگی به نام ویولاکوئرستین وجود دارد.

بنفشه فرنگی و خواص آن / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

اورکلاک CPUآموزش اورکلاک CPU

اوور کلاک یک عمل غیر طبیعی در قطعه سخت افزاری است و اینکار باعث خارج کردن قطعه از گارانتی میباشد. همچنین به خاطر بسپارید که …


خواص بنفشه فرنگی

هر روز ۲۰ گرم از آن را در دو لیوان آب سرد دو ساعت بخیسانید، بعد دو دقیقه بجوشانید، ده دقیقه دم کنید و آب باقی مانده را صاف کرده، سه قسمت کنید و صبح و ظهر و شب هر باریک قسمت از آن را یک یا دو ساعت قبل یا بعد از غذامیل کنید و مدتی این عمل را ادامه دهید:

  • محرک است
  • خون را تصفیه میکند
  • پوست صورت را زیبا میسازد
  • واریس و رماتیسم را درمان میکند
  • اگزما، جوش های قرمز پوست، کورک، تب خال و دمل را مرتفع می سازد.

ریشه‌ی این گیاه نیز دارای فواید است و اگر آب دمکرده ی آن را بنوشید، قی آور است، ضمناً به مقدار کم برای قطع اسهال خونی کودکان استفاده می شود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *