پودوفیلوم و خواص آن

پودوفیلوم و خواص آن / ویکی ووک

پودوفیلوم گیاهی زیرزمینی و از خانواده زرشک است که بلندی آن فقط تا حدود یک وجب است و بیشتر خاصیت ضد سرطانی دارد. ما در مطالب قبل بابرخی گیاهان همچون پولونیا، آناغالیس، افسنطین و… آشنا شده ایم که در صورت علاقه می توانید آنها را نیز مطالعه کنیدو در این مطلب میخواهیم خواص پودوفیلوم را مورد بررسی قرار دهیم.

درباره‌ی پودوفیلوم

گیاهی است از خانواده  زرشک، علفی، دارای ساقه ی زیرزمینی یایا و چند ساله. بلندی گیاه در حدود یک وجب است که معمولاً دو برگ پنجه ای درشت با بریدگی های عمیق دارد که از طریق دودمبرگ دراز به شاخه متصل می شود. گل آن سفید و کمی درشت می باشد که در محل انشعاب شاخه با دمبرگ ها ظاهر می شود.

پودوفیلوم و خواص آن / ویکی ووک

ساقه ی زیرزمینی آن که به عنوان دارو در بازار بین المللی عرضه می شود به ضخامت ۱ – ۰/۵ سانتی متر و به صورت قطعاتی به طول ۴ تا ۲۰ سانتیمتر به فروش می رسد. رنگ پوست خارجی ساقه ی زیرزمینی خاکستری تیره یا قهوه ای مایل به قرمز می باشد که طعم تلخ و تهوع آورو بویی نامطبوع دارد. میوه ی آن نسبتاً درشت در ابعاد یک لیموترش یا تخم مرغ، زرد رنگ و خوراکی است و در داخل گوشت میوه تعدادی دانه قرار دارد. این گیاه در ایران تا به حال دیده نشده است.


شاید دوست داشته باشید

تاریخ انتشار بازی Valkyria Chronicles 4 / ویکی ووکتاریخ انتشار بازی Valkyria Chronicles 4

بازی Valkyria Chronicles یکی از بازی های موفق سگا است که در سال های پیش حتی باعث تشویق منتقدین شده است. اولین نسخه این بازی در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و چهارمین سری این بازی در …


خواص پودوفیلوم

این دارو که حتما باید به  تجویز دکتر خورده شود، برای تقویت کبد مفید است و محرک، مسهل و صفراآور نیز می باشد.

عوارض جانبی پودوفیلوم

مصرف بیش از حد مجاز آن موجب عوارض شدیدی چون تهوع شدید و گاهی اغما می شود. همچنین حتما با تجویز دکتر مصرف شود.

به امید فردایی روشن.

منابع: کتاب اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *