تونگ و خواص آن

تونگ و خواص آن / ویکی ووک

تونگ گیاهی است که گونه های مختلفی دارد و میوه  و روغن و برگ این گیاه دارای خواص است و به نام های تونگ خوشه ای و گردوی هندی معروف است. در ادامه این گیاه مفید را بررسی میکنیم همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان دارویی را ازجمله قارچ دنبلان، رازیانه و ارزن را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن ها را بررسی کنید.

درباره‌ی تونگ

همانطور که اشاره کردیم این گیاه دارای گونه های مختلفی است:

تونگ و خواص آن / ویکی ووک

گونه Aleurites cordata (loisel) dest، گل  آن سفید مایل به صورتی درشت و میوه  آن خوشه ای کوچک است. این گونه بومی چین و ژاپن می باشد و در سایر مناطق آسیا جنوب شرقی نیز دیده می شود، در شمال ایران نیز کاشته می شود و به خوبی رشد می کند.

گونه  Aleurites fordiihemsl، گل  آن درشت به رنگ سفید مایل به صورتی و میوه  آن نسبتاً درشت است. این گونه در شمال ایران کاشته می شود و خوب رشد می کند.

گونه  Aleuritesmolluccana (L) wild، میوه آن به شکل بلوط است. این گونه بومی هندو جزایر پاسیفیک و جزایر ملوکی میباشد.


شاید دوست داشته باشد

وب سایت های کاربردی برای JSON / ویکی ووکوب سایت های کاربردی برای JSON

قبل از معرفی وب سایت های کاربردی برای JSON، تعریفی از خود JSON ارائه دهیم برای مخاطبانی که شاید با این واژه آشنا نیستند. JSON یا…

 


خواص تونگ

این گیاه دارای ترکیب شیمیایی همچون:

  • روغن ثابت
  • آسانس روغنی فرار

است.

تونگ و خواص آن / ویکی ووک

این گیاه دارای خواص خارق‌العاده است و اگر میوه‌ی آن را بخورید. نیروی جنسی را زیاد میکند. آن را در سایه خشک کنید و با گوشت بپزید و بخورید. کم خونی را برطرف می کند. همچنین اگر روغن آن را بخورید. ملین و مسهل است. مالیدن آن روی موضع، درد سیاتیک را تسکین می دهد، برای رفع بیماری انگلی پوست، زخمها و سوختگی از آب یا آتش مفید است. آن را با گچ مخلوط کرده و روی زخم حاصل از جراحی و التهاب حاد بگذارید. در مدت چهار تا پنج روز آن را مداوا می کند، بدون این که اثری از زخم ها به جای بماند و عفونت زخم را التیام می بخشد. برگ آن نیز برای معالجه خنازیر تجویر می شود. آن را بپزید و روی پیشانی بیاندازید:

  • سردرد را تسکین می دهد
  • اگر روی زخم ها و مفاصل متورم بگذارید، التیام می بخشد
  • آن را بکوبید و با روغن گل مخلوط کرده بمالید. رماتیسم را معالجه می کند

تونگ و خواص آن / ویکی ووک

لطفا برای مصرف این گیاه حتما با پزشک مورد نظر مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرا گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *