داستان انگیزشی شماره 23 – نقطه صفر

داستان انگیزشی شماره 23 - نقطه صفر / ویکی ووک

بارها و بار شده است که درگیر مشکلی شویم که هیچ راهی برای خروج از این مسئله وجود ندارد، در این روزها تنها یاور و یاری رسان انسان خداست و باید از او فقط کمک بخواهیم و اعتماد داشته باشیم که خداوند متعال، خالق هستی هیچ بنده ی خود را تنها نخواهد گذاشت، فاصله بین مشکل و حل آن یک زانو زدن است، نه در برابر مشکلات بلکه در برابر خداوند یکتا… در ادامه متن داستان انگیزشی شماره 23 را باهم میخوانیم.


حدیث روز

نَهَی رَسُولُ اللهِ (ص) عَنِ الأدَبِ عِندَ الغَضَبِ

پیامبر اکرم (ص) از تأدیب کردن هنگام غضب نهی فرموده است.


متن داستان انگیزشی شماره 23

نقطه صفر

 

داستان انگیزشی شماره 23 - نقطه صفر / ویکی ووک

 

روزی دو جوان نزد صاحبدلی رفتند و از او پرسیدند: فاصله بین دچار مشکل شدن تا نجات از آن مشکل چقدر است؟ استاد اندکی تامل کرد و گفت: فاصله مشکل یک فرد و راه نجات او از آن مشکل برای هر شخص به اندازه‌ی فاصله زانوی او تا زمین است! آن دو مرد جوان مبهوت از نزد او بیرون آمدند و باهم به گفتگو پرداختند. اولی گفت: من مطمئنم منظور وی این بوده است که باید به جای روی زمین نشستن، از جا برخاست و با اراده برای مشکل راه حلی پیدا کرد. با یک جا نشستن و زانوی غم گرفتن هیچ مشکلی حل نمی شود.

دومی کمی فکر کرد و گفت: اما اندرزهای صحبدلان معمولا معنای عمیق‌تری دارند و به این راحتی ها قابل بیان نیست، آنچه تو میگویی هزاران سال است که بر زبان همه جاری است و همه آن را می دانند. من مطمئنم منظور وی چیز دیگری بوده است. آن دو تصمیم گفتند به نزد صاحب دل بازگردند و از خود وی معنای جمله اش را بپرسند. صاحبدل با دیدن مجدد دو جوان لبخندی زد و قبل از آنکه آنان چیزی بگویند، گفت:”وقتی انسان دچار مشکل می شود، باید ابتدا خود را به نقطه صفر برساند و نقطه صفر وقتی است که در مقابل خالق هستی زانو می زند و از او مدد می جوید.


شاید دوست داشته باشید

سیلندر چیست؟ / ویکی ووکسیلندر چیست؟

در موتورهای چهارزمانه پیستون ها بوسیله ی شاتون به میلنگ متصل می شوند و باچرخش میل لنگ، پیستون های داخل سیلندر…

 


بعد از این نقطه صفر است که فرد می تواند برپا خیزد و با اعتماد به همراهی کائنات دست عملزند. باز هم می گویم فاصله بین مشکل و نجات آن، فاصله بین زانوی تو وزمین است که بر آن ایستاده است.

 

خدا همیشه با ماست ❤️

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *