داستان انگیزشی شماره 33 – آفتاب گردان

داستان انگیزشی شماره 33 – آفتاب گردان / ویکی ووک

در کتاب آسمانی بارها و بار گفته شده است ببینید و بیندیشید، آیا تا بحال به گل آ،تاب گردان دقت کرده اید، آفتاب گردان همیشه به سمت آفتاب می چرخد او همه زندگی اش را وقف نور می کند در نور متولد می شود و در نور هم میمیرد، اگر دقت کنیم می بینیم که انسان ها هم مانند آفتاب گردانند، آفتاب گردان به آفتاب و انسان به خدا نیاز دارد، با خدا به دنیا می آید و با او هم می میرد، اما یک سوال پیش می آید که بعد از خواندن داستان انگیزشی شماره 33 آن را مطرح می کنیم تا بیاندیشید.


حدیث روز

أمیرالمومنین علی (ع):
آفَهُ القُدرَهِ مَنعُ الإحسانِ

آفت قدرت، احسان نکردن است.


متن داستان انگیزشی شماره 33

آفتاب گردان

 

داستان انگیزشی شماره 33 – آفتاب گردان / ویکی ووک

 

روز به گل آفتابگردان داشتم نگاه میکردم که ناگهان به خیالات خودم رفتم و دیدم آفتابگردان دارد با من صحبت می کند  زیر لب می گوید، ما رو به نور می چرخیم و آدمی رو به خدا، ما همه آفتابگردانیم. اگر آفتاب گردان به خاک تیره شود و به تیرگی، دیگر آفتابگردان نیست. ما کاشف معدن صبح هستیم و با سیاهی نسب نداریم. این ها را گفت و منم داشتم تماشایش می کردم که خورشید کوچکی بود و در زمین از هر گلبرگش، شعله ای، شعله ور بود و دایره ای در دل آن شعله می سوخت.

آفتابگردان به من گفت:” وقتی دهقان، بذر آفتابگردان را می کارد، مطمئن است که او خورشید را پیدا خواهد کرد. ما هیچ وقت، چیزی را با خورشید اشتباه نمیگیریم اما انسان ها همه چیز را با خدا اشتباه می گیرند. آفتابگردان راهش را بلد است و کارش را می داند، ما جز دوست داشتن آفتاب و فهمیدن خورشید، کاری نداریم.

ما همه‌ی زندگی مان را وقف نور می کنیم

در نور بدنیا می آییم

در نور می میریم


شاید دوست داشته باشید

کنجد و خواص آن / ویکی ووککنجد و خواص آن

کنجد دارای خواص بینظری برای بدن مخصوصا پوست و مو دارد. آنتی اکسیدان های موجود کنجد با پیری مقابله می کند و اسیدهای چرب امگای موجود در آن به…

 


دل خوشی ما، فقط آفتاب است. ما با آ،تاب آمیخته ایم و انسان با خدا، بدون آفتاب ما میمیریم، و بدون خدا انسان ها می میرند.”

یکهو از خیال بیرون اومدم و گفتگوی من و آفتاب گردان هم ناتمام ماند، او را دیدم که در آفتاب غرق شده بود، جلو رفتم، بوییدمش، بوی خورشید می داد و آخرین صحبت هایش هنوز در گوش هایم طنین انداخته بود:

نام آفتابگردان، همه را به یاد آفتاب می اندازد…

نام انسان آیا کسی را به یاد خدا خواهد انداخت؟

سوال پیش آمده هم همین است آیا نام ما انسان ها کسی را یاد خدا می اندازد؟؟؟

امیدوارم از داستان انگیزشی شماره 33 لذت برده باشید…

خدا همیشه با ماست ❤️

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *