چگونه با تب سنج کار کنیم؟

چگونه با تب سنج کار کنیم؟ - ویکی ووک

یکی از علائم شایع بیماری کرونا تب بالا می باشد، در مرحله اول شما باید بدانید که تب شما چه مقدار است که اگه بالاتر از 37.5  که دمای طبیعی بدن است باشد شما مشکوک به بیماری هستید و باید به پزشک مراجعه کنید. از همین رو در این مطلب می خواهیم با انواع تب سنج ها و طریقه کار با آن ها آشنا شویم. همچنین شما می توانید در این سایت مطالب طریقه شستن لباس کرونایی را نیز در صورت علاقه مطالعه کنید.

انواع تب سنج و نحوه‌ی کار با آن

 

چگونه با تب سنج کار کنیم؟ - ویکی ووک

 

همانطور که گفته شد تب‌سنج‌ها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع، روش‌های اندازه‌گیری صحیح به‌وسیله آن ها متفاوت است و میزان درجه‌ای که نشان‌ می‌دهد ممکن است علایم کرونا داشته باشید نیز مختلف است؛ به‌طوری که اگر میزان دمای بدنتان بالاتر از 38.5 درجه باشد، مشکوک به بیماری کرونا به شرط داشتن دیگر علایم هستید. اگر میزان دما در پیشانی 38.5 به بالا، زیر زبان 38.5 به بالا و در زیر بغل 37.8 به بالا‌ باشد؛ یکی از علایم کووید-۱۹ ایجاد شده است.

دماسنج ‌جی‍‍‌‌‌‌وه‌ای

دماسنج را ضدعفونی کنید و رو به پایین تکان بدهید تا جیوه حداقل تا سطح 35.3 درجه سانتی گراد پایین بیاید. سپس آن را زیر بغل یا زیر زبان بیمار قرار دهید و بعد از 3 دقیقه آن را بیرون بیاورید و عدد تب‌سنج را بخوانید.

 

 

تب سنج های نواری یا پلاستیکی

دماسنج را ۶۰ ثانیه روی پیشانی قرار دهید و از روی تغییر خطوط و رنگ آن‌ها درجه حرارت را بخوانید. این تب‌سنج کاربرد آسانی دارد ولی دقتش به اندازه دیگر دماسنج‌ها نیست.

 دماسنج د‌یجیتال لمسی

بسته به نوع طراحی می‌توان از آن زیرزبان، زیربغل یا گوش استفاده کرد. برای استفاده از این دماسنج  ابتدا آن را ضدعفونی کنید، سپس دست‌های خود را با آب گرم و صابون شست‌وشو بدهید. پس از استفاده از دماسنج لمسی آن را حتما تمیز کنید و 5 دقیقه قبل از سنجش میزان دمای بدن نباید چیزی بخورید یا بنوشید.

 

چگونه با تب سنج کار کنیم؟ - ویکی ووک

 

تب‌سنج‌ دیجیتال غیر لمسی

این دماسنج از طریق لیزر با کمی فاصله از سطح پیشانی ظرف یک تا 3 ثانیه درجه حرارت بدن را نمایان می‌کند.

امیدوارم این مطالب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و به شما کمک کرده باشد تا بتوانید بهتر با این بیماری مقالبه کنید و آن را شکست دهید

به امید فردایی روشن 😊

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *