هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی چیست؟ / ویکی ووک

هومیوپاتی یا هومئوپاتی یا همسان درمانی یک روش درمانی است،  همسان‌درمانی یک شبه‌علم است که در سال 1796 توسط ساموئل هانمن ابداع شد، در این مطلب میخواهیم با این روش درمانی بیشتر آشنا شویم.

هومیوپاتی چه روش درمانی است؟

همانطور که در ابتدا گفته د هومیوپاتی یک روش درمانی است که امروزه در دنیا بسیار گسترش یافته است. در همسان‌درمانی رویکرد تشخیصی و درمانی پزشک بر مبنای پیدا کردن اختلالی است که در سیستم روانی عصبی غددی ایمنی یا PNEI ( سیستم مرکزی متعادل کننده بدن ) به وجود آمده و موجب بروز علایم در ارگان های مختلف بدن شده است.

بر همین مبناست که وضعیت بیماری که با یک شکایت مثل سر درد به پزشک مراجعه می کند توسط پزشک هومیوپات به طور کامل بررسی می شود و کلیه علایمی که در دیگر ارگان های وی وجود دارد نیز مبنای تشخیص اختلال مرکزی سیستم PNEI قرار می گیرد. هدف از تجویز دارو در همسان‌درمانی ایجاد تحریکی بر سیستم PNEI به منظور تعدیل عملکرد آن است. در هومیوپاتی هیچ دارویی وارد فارماکوپه هومیوپاتی نمی شود مگر این که ابتدا گزارش های توکسیکولوژی مربوط به آن دارو بررسی و علاوه بر آن در شرایط امن، دارو روی افراد سالم آزمایش شود.

 

هومیوپاتی چیست؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چگونه پاچنبری را درمان کنیم؟ / ویکی ووک چگونه پاچنبری را درمان کنیم؟

پاچنبری یکی از شایعترین مشکل پا است که پاها در بدشکلی خود به این صورت می‌شوند که قسمت جلو پا به سمت داخل و پایین چرخیده و در عقب، پاشنه پا هم به …

 


چه داروهایی جزوء دارو های هومیوپاتی است؟

در همسان‌درمانی کلاسیک داروها را به شیوه خاصی رقیق و توانمند می کنند. طبیعی بودن دارو ها و رقت بالای آن ها موجب می شود که دارو های هومیوپاتی عوارض جانبی ایجاد نکنند.

لیست داروهای هومیوپاتی

دارو های همسان‌درمانی منشأ طبیعی دارند؛ بیش از ۷۰درصد داروهای هومیوپاتی‌ منشأ گیاهی، حدود ۲۰ درصد آن ها منشأ معدنی ( کلسیم ، فسفر ، روی و …) و حدود ۱۰ درصد آن ها منشأ جانوری ( شیر یک حیوان به خصوص یا یک نوع عسل ویژه ودیگر ترشحات جانوری و …) دارند.

به امید فردایی روشن 🙂

منایع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *