چگونه موخوره را درمان کنیم؟

چگونه موخوره را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از وارد شدن آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) یا شیمیایی به مو است. این عارضه در خانم ها بیشتر دیده می شود. لایه محافظ مو در فیبر‌های انتهایی مو از بین می‌رود و قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می‌شود.این عارضه را می توانیم با از ره های متفاوتی درمان کنیم که در این مطلب راه های طبیعی آن را بررسی میکنیم.

چه عواملی باعث موخوره می شود؟

چگونه موخوره را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

موخوره عوامل متعددی دارد اما شاید بزرگترین علت این عارضه رعایت نکردن نظافت است. مهمترین عوامل این عارضه عبارتند از:

  • شانه زدن موهای خیس
  • تحت کشش قرار گرفتن موی سر
  • بستن محکم مو با کش
  • شست و شوی خشن مو
  • استفاده از ابزارهایی مثل اتو مو و سشوار
  • سشوار زدن زیاد
  • استفاده مداوم از برس زبر
  • مصرف شامپو‌های اسیدی یا قلیایی و فر دایمی

شاید دوست داشته باشید

مریم میرزاخانیمریم میرزاخانی ، نابغه ای در ریاضیات

مریم میرزاخانی . نابغه ای که به گفته پدرش، فردی بود مانند سایرین و تنها تلاش، کوشش و پشتکار او را به یک نابغه در ریاضیات بدل کرد، پروفسور مریم میرزاخانی، ریاضی‌دان برجسته ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد در …


چگونه موخوره را از راه های طبیعی از بین ببریم؟

همانطور که گفتیم راه های متعددی برای از بین بردن مو خوره وجود دارد اما شاید بهترین راه استفاده از مواد طبیعی است که عارضه‌ی کمتری برای سلامت انسان دارد. در ادامه هر یک از راه‌ها را توضیح می دهیم.

ماسک تخم‌مرغ

تخم‌مرغ به علت داشتن اسید‌های چرب، پروتئین و ویتامین A رطوبت طبیعی در مو‌ها ایجاد و موخوره را درمان می‌کند. ترکیب زرده تخم‌مرغ با روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون ماسک بسیار خوبی برای تقویت مو‌هاست. این ماسک همچنین از ایجاد موخوره نیز پیشگیری می‌کند. افراد می‌توانند هفته‌ای یک‌بار از ماسک تخم‌مرغ استفاده کنند.

ماسک روغن زیتون و سرکه سیب

سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با سه قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و دو قطره عصاره رزماری داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید. موهایتان را با این ماسک کمی ماساژ دهید سپس با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان باشد؛ سپس موهایتان را بشویید.

ماسک موز

موز را پوره کنید و موهایتان را با آن ماساژ دهید. همچنین می‌توانید دو قاشق غذاخوری ماست را با مقداری آب و آب‌لیمو مخلوط کنید؛ سپس این ماسک را به موهایتان بزنید و پس از یک ساعت با آب ولرم بشویید. این کار را هفته‌ای یک تا دو بار انجام دهید.

علاوه بر ماسک های فوق، ریشه کنجد و گیاه شیرین بیان هم برای درمان موخوره مفید می باشد.

به امید فردایی روشن. 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *