چگونه ریفلاکس معده را درمان کنیم؟

چگونه ریفلاکس معده را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

ریفلاکس معده بیماری بسیار شایعی است که دلیل آن، بازگشت اسید معده و دیگر غذاهای هضم نشده به مری است. این اختلال باعث نفخ، سرفه، آروغ زدن و دیگر علایم مانند درد در قسمت قفسه سینه می‌شود. چای سبز یکی از نوشیدنی های است که برای درمان ریفلاکس مفید است که در ادامه بیشتر توضیح میدهیم.

چگونه ریفلاکس معده را با چای سبز درمان کنیم؟

چای سبز سرشار از مواد مغذی است و تسکین‌دهنده موثردستگاه گوارش و مشکلات ناشی از آن به‌حساب می‌آید. این نوشیدنی سالم در درمان ریفلاکس معده بسیار مؤثر است.

 چای سبز طبیعی

چای سبز غنی از پلی فنل‌هایی است  که نوعی آنتی‌اکسیدان تحریک کننده گوارش است و مانع از بازگشت اسیدو مواد غذایی هضم نشده به مری می‌شود.

چای سبز با لیمو

این ترکیب به خنثی کردن اسید معده  کمک می‌کند. آبلیمو نیز منبع غنی ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به فرایند هضم کمک می‌کند.

 

چگونه ریفلاکس معده را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

چای سبز با عسل

این ترکیب یک منبع خوب از ویتامین ها‌، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که برای هضم ضروری است. این‌ چای یکی از بهترین ترکیبات برای رفع ریفلاکس و تسکین‌دهنده سوزش قلب است.


شاید دوست داشته باشید

چگونه استخوان ها را تقویت کنیم؟چگونه استخوان ها را تقویت کنیم؟

اگر دچار درد و گرفتگی عضلات در مفصل می‌شوید و یا مکرر دچار شکستگی و آسیب‌های مربوط به مفصل می‌شوید به‌احتمال‌زیاد استخوان‌هایتان …


چای سبز وعصاره آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی پروتئینی است که در آرام کردن  درد و التهاب مربوط به  ریفلاکس معده مؤثر است. آلوئه‌ورا باعث آرامش سیستم گوارش و تسریع روند بهبود می‌شود.

چای سبز و شیر بادام

شیر بادام در بدن تعادل  ایجاد و همچنین تاثیر غذاهای اسیدی را خنثی می‌کند،  درنتیجه خطر ابتلا به ریفلاکس اسید و سوزش سر دل را کاهش می‌دهد.

 

چگونه ریفلاکس معده را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

عوارض جانبی چای سبز

همیشه از چای سبز ارگانیک و بدون کافئین استفاده کنید تا دچار افزایش خطر ریفلاکس معده نشوید. همچنین می‌توانید چای سبز ساده را جایگزین نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های کافئین دار کنید. افرادی که دچار اختلال در عملکرد غدد داخلی یا بیماری هستند، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *