چگونه تری گلیسیرید خون را کاهش دهیم؟

چگونه تری گلیسیرید خون را کاهش دهیم؟/ ویکی ووک

تری گلیسیرید، نوعی چربی در بدن است و وقتی بیش از حد نیاز انرژی دریافت می­کنید بدن آن­ها را به تری گلیسیرید تبدیل می­کند و زیر پوست ذخیره می­کند. تری گلیسریدها ترکیب شیمیایی هستند که در مواد غذایی، بدن و پلاسمای خون، موجودند و همراه با کلسترول لیپیدهای پلاسما را تشکیل می‌دهند اما سطح بالای تری گلیسیرید خون در بدن خطرناک هستند و باعث مسدود شدن سرخرگ­‌ها می­شوند و به پانکراس و قلب آسیب جدی می­رسانند و حتی باعث مرگ و میر می­شوند.

خطرات افزایش تری گلیسیرید خون

همان­طور که اشاره کردیم بالا بودن تری گلیسیرید در بدن خطرناک است و احتمال بیماری­‌های قلبی، کلیوی و پانکراتیت را افزایش می­دهد. اگر سطح تری گلیسیرید خون بیشتر از 200 میلی­گرم در دسی‌­لیتر شود، احتمال بیماری عروق کرونر تا حدود 4 برابر افزایش پیدا می­کند.

 

 

راه­‌های کاهش تری گلیسیرید خون

مقدار طبیعی تری گلیسیرید خون کمتر از 150 میلی­گرم در دسی­‌لیتر است. اگر مقدار تری گلیسرید بیشتر از 200 شود، نشان می­دهد خیلی بالاست. تری گلیسرید معمولاً در کنار سایر چربی­‌های خون یعنی LDL کلسترول و HDL کلسترول اندازه­‌گیری می‌شود.  هم­چنین هر نقطه­‌ای بالاتر از 500 میلی­گرم در دسی­‌لیتر سطحی بسیار بالا به حساب می­‌آید. برای کاهش گلیسیرید و رسیدن به میزان مطمئن آن در خون، راه­‌های بسیاری وجود دارد، اما ابتدا باید به علت بالا بودن سطح تری گلیسیرید پی­‌برد. اگر مصرف کالری بیش از مقداری باشد که بدن می­تواند بسوزاند، آن­گاه باعث تجمع تری گلیسیرید اضافی در بدن می­شود و در نتیجه، یک راه پایین آوردن سطح تری گلیسیرید در خون کاهش میزان کالری مصرفی در هر روز است.


شاید دوست داشته باشید

چگونه بیلیارد بازی کنیم؟ / ویکی ووکچگونه بیلیارد بازی کنیم؟

بیلیارد یک بازی سرگرم کننده، رنگارنگ و شاداب است، که بمانند شطرنج، بازیکن را وادار به فکر و برنامه ریزی کردن برای حرکت های بعدی خود می کند. برای بازی بیلیارد نیازمند ابزارهای شامل …


مواد غذایی مفید برای کاهش تری گلیسیرید خون

 

چگونه تری گلیسیرید خون را کاهش دهیم؟/ ویکی ووک

 

به منظور کاهش سطح تری گلیسیرید، باید مراقب تغذیه خود باشید. رژیم غذایی‌­تان باید غنی از مواد مغذی باشد. مصرف مقدار زیاد:

  • میوه
  • سبزی
  • غلات کامل
  • حبوبات
  • آجیل
  • دانه‌­ها

راه مناسبی برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن و کاهش کالری مصرفی است.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *