علائم دیابت چیست؟

علائم دیابت چیست؟ / ویکی ووک

در مطالب پیش دیابت ملیتوس را بررسی کردیم. در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که دیابت چه علائمی مشخصی دارد و در صورتی که این علائم در بدن شما بیش از یک هفته تداوم داشت حتما به پزشک مراجعه کرده و تست قند خون بدهید. در ادامه علائم دیابت را بررسی می‌کنیم.

علائم دیابت

استرس یکی از دلایل اصلی ابتلا به بیماری قند ( نوع 2)، به‌شمار می‌رود علاوه بر استرس عوامل زیر هم علائم این بیماری می باشند که آنها را بررسی میکنیم.

تکرر ادرار / پر ادراری

ادرار بیش از اندازه به دلیل این است که کلیه‌ها مجبور به دفع قند اضافه بدن است. کلیه‌ها این قند اضافه را همراه با مواد مایع از بدن دفع می‌کند.

تشنگی مداوم

بالا رفتن میزان گلوکز خون و در نتیجه پر ادراری باعث از دست رفتن میزان زیادی از آب بدن می‌شود که فرد را بیش از حد معمول تشنه نگاه می‌دارد.

 

علائم دیابت چیست؟ / ویکی ووک

 

خستگی بیش از حد

بدن انرژی لازم را برای حرکت و فعالیت   از سوخت و ساز گلوکز به دست می آورد. علاوه بر تاثیر کم شدن آب بدن، تمام فعالیت‌های سوخت و ساز بدن تحت تاثیر قرار می گیرد.


شاید دوست داشته باشید

داستان انگلیسی شلغم بزرگ / ویکی ووک داستان انگلیسی شلغم بزرگ

داستان انگلیسی شلغم بزرگ را باهم میخوانیم، داستانی که به متحد بودن برای انجام کاری اشاره دارد و یکی از داستان معروف…

 


مشکل بینایی

کم آب شدن بدن، در بینایی افراد مبتلا به بیماری قند تاثیرمنفی می گذارد. این کم‌آبی کلی بدن باعث کم شدن مایع تر کننده لنز چشم می‌شود که به مشکل بینایی و تمرکزمنجر می‌شود.

طولانی شدن زمان ترمیم

احتمال داده می‌شود که بروز عفونت‌های مداوم در بیماران مبتلا به بیماری قند، توانایی سیستم دفاعی بدن و همچنین قدرت ترمیم سلول‌های زخمی شده را کم می کند.

 

علائم دیابت چیست؟ / ویکی ووک

 

کاهش وزن

جذب قند توسط سلول‌های بدن که به علت بیماری قند کارکردشان مختل شده است، باعث می‌شود که فرد مبتلا به این بیماری همیشه احساس گرسنگی کند.

بی‌حسی و مور مور شدن اندام بدن

از آن جا که بیماری قند به طور مستقیم بر سیستم گردش خون بدن تاثیر دارد، باعث ایجاد آسیب‌های جدی به سیستم عصبی بدن می‌شود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *