چگونه موهای سالم و زیبایی داشته باشیم؟

چگونه موهای سالم و زیبایی داشته باشیم؟ / ویکی ووک

داشتن زیبایی خواست اکثر انسان هاست موها جزوء اعضایی هستند که باعث زیبایی می شوند. در همین راستا برای داشتن موهای سالم و خوش حالت میتوانید از برخی ماسک های استفاده کنید که در ادامه با طریقه ی استفاده از این ماسک‌ها آشنا می شویم.

ماسک های مفید برای داشتن موهای سالم و زیبا

چگونه موهای سالم و زیبایی داشته باشیم؟ / ویکی ووک

ماسک موز، تغذیه مو

مواد لازم برای درست کردن ماسک موز:

  • موز- یک عدد
  • زرده تخم مرغ – یک عدد
  • روغن زیتون طبیعی – 5 قاشق غذاخوری

ابتدا موز را قطعه قطعه کنید و سپس آن را از یک صافی بگذرانید تا کاملا  یکدست شود. سپس به آن زرده تخم مرغ و روغن زیتون اضافه و مواد را به طور کامل با هم مخلوط کنید. اگر موی سرتان بلند است و مقدار ماسک کافی نیست، می توانید مواد تشکیل دهنده را دو یا سه برابر کنید. ماسک را به موهای خود بمالید و موهایتان را با یک کلاه حمام به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بپوشانید.سپس موهایتان را با آب گرم، شامپو و مرطوب کننده به طور کامل بشویید این ماسک بسیار به شما کمک میکند تا موهای سالم و زیبایی داشته باشید.

 ماسک گوجه فرنگی ، مقابله با ریزش مو

  • گوجه فرنگی – یک عدد
  • آلوئه ورا-  2 قاشق غذاخوری
  • عسل-  2 قاشق غذاخوری

ابتدا پوست یک گوجه فرنگی بزرگ را بگیرید. سپس، آب آن را بگیرید یا گوجه فرنگی را رنده کنید. 2 قاشق غذاخوری از آب گوجه فرنگی را با ۲ قاشق غذاخوری از آب آلوئه‌ورا و ۲ قاشق غذاخوری عسل به طور کامل مخلوط کنید. مواد حاصل را به موهای سر خود بمالید و سپس موهایتان را با یک کلاه حمام بپوشانید. پس از ۲ ساعت، موهای خود را با آب گرم و شامپو بشویید.  باید توجه داشت که نباید بیش از ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده شود.


شاید دوست داشته باشید

GTA VI

تاریخ انتشار بازی GTA VI

یکی از مهم ‎ترین ویژگی‎ های راک ‎استار، عرضه دیر به دیر سری‎ های محبوب است. با دقتِ تمام بازی را طراحی می‎کند و می ‎سازد، مشکلات آن را بر طرف می‎کند و در نهایت (در بیشتر مواقع) بازیِ بدون مشکلی را روانه بازار می‎کند. با وجود این‎که سری GTA همیشه و همیشه از پرچمدارهای نسل خود بوده، (چه از لحاظ گرافیکی، چه گیم‎پلی و حتی داستان) اما یکی از اصلی‎ترین مشکلات این سری، نبود امکان تخریب در بازی است. قطعا عملی کردن این کار برای راک‎استار …


 ماسک گزنه ، تیره کننده

اگر موهایی روشن دارید، می توانید از این ماسک برای تیره کردن آن و همچنین داشتن موهای سالم  استفاده کنید.

  • گزنه دم کرده – دوقاشق غذاخوری
  • روغن زیتون طبیعی – یک قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ  – یک عدد

 ابتدا تخم مرغ ها را به روغن زیتون و گزنه دم کرده اضافه کنید، سپس مواد را کاملا مخلوط کنید، پس از آغشته کردن موهایتان به ماسک، آن ها را با یک کلاه حمام بپوشانید و پس از ۳۰ دقیقه موهایتان را بشویید. می توانید نصف فنجان از گزنه خشک شده (معادل ۲ قاشق غذاخوری گیاه گزنه تازه) را در یک کاسه آب جوش بریزید و صبر کنید تا سرد شود. بعد از شستن موها با شامپو و مرطوب کننده، موهایتان را با دمنوش سرد شده دوباره بشویید.

 ماسک عسل ، درخشانی موها

با کمک این ماسک می توانید موهایی بسیار درخشان داشته باشید به ویژه اگر موهایی روشن دارید، این ماسک می تواند طراوت و درخشندگی بیشتری به آنها ببخشد.

عسل را با آب لیموی تازه مخلوط کنید به طوری که عسل به طور کامل حل شود، سپس ماسک را به موهایتان بزنید و سپس موهایتان را شانه بزنید، بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آنها را با شامپو و نرم کننده بشویید.

 

چگونه موهای سالم و زیبایی داشته باشیم؟ / ویکی ووک

 

ماسک روغنی ، درمان موخوره

برای رفع موخوره می توان از ماسکی که از روغن آووکادو یا روغن نارگیل و عسل تهیه شده، استفاده کرد که این ماسک می تواند موهایتان را درخشان و انعطاف آنها را حفظ کند.

  • روغن آووکادو یا نارگیل – ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل  – یک قاشق چای خوری
  • سرکه سیب  – یک قاشق چای خوری

مواد را با هم مخلوط و ماسک را به موهایتان بزنید. بعد از ۳۰ دقیقه،  با شامپو و نرم کننده موهایتان را بشویید، اگر موهایتان بلند است، می توانید مواد تشکیل دهنده ماسک را دو یا سه برابر کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *