چه غذاهایی برای جلوگیری از گرمازدگی مفید هستند؟

جلوگیری از گرمازدگی چه مواد غذایی باعث درمان گرمازدگی می شود؟ / ویکی ووک

گرمازدگی یکی از شایعترین مشکلاتی است که در این فصل به آن دچار می شویم، اما می توانیم با اتخاذ رژیم غذایی درست می توانیم با این عارضه مقابله کنیم. در این مطلب میخواهیم مواد غذایی مفید را که برای جلوگیری از گرمازدگی مفید است را بررسی کنیم.

مواد غذایی مفید برای جلوگیری از گرمازدگی

دوغ ترش یکی مفید ترین مواد غذایی که برای گرمازدگی مناسب است. فرد گرمازده بهتر است در سایه بنشیند و پای خود را در آب سرد بشوید و اگر تشنه بود اندک اندک ازظرفی با دهانه باریک آب بنوشد. علاوه بر این خوراکش هم باید از غذاهای زود هضم باشد.

علاوه بر دوغ ترش عناب نیز برای رفع گرمازدگی مفید است.برای رفع گرمازدگی با عناب،آنرا در آب بجوشانید و با کمی شکر به صورت خنک میل کنید. همچنین خوردنی های سرد و تر مانند گل بنفشه، خاکشیر، هندوانه و تخم خیارین (خیار، کدو، هندوانه و خربزه) نیز توصیه می شود. البته بهترین دارو برای رفع گرمازدگی دم کرده عناب و زرشک است که همراه با مقداری شکر میل می شود.

یکی دیگر از راه های رفع گرمازدگی استفاده از گلاب است، بهترین راه خوراندن گلاب همراه با مقداری یخ است، به قدری که باعث استفراغ شود و صفرا را خارج کند. نوشیدن گلاب خنک، گرمی درون را از بین می برد و بدن را تقویت می کند. بوییدن گلاب برای تقویت قلب و رفع بیهوشی و تقویت حواس باطنی مفید است.

 

جلوگیری از گرمازدگی چه مواد غذایی باعث درمان گرمازدگی می شود؟ / ویکی ووک

 

نکات مهم برای جلوگیری از گرمازدگی

هنگام گرمازدگی از گرفتن دوش آب سرد به دلیل ایجاد شوک، قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر به دلیل ایجاد عفونت های تنفسی و نوشیدن سریع مایعات بسیار سرد به دلیل به هم خوردن وضعیت سیستم ایمنی و گوارشی بدن خودداری کنید.

با مالیدن حوله خنک به بدن فرد گرمازده، وی را به حالت طبیعی بازگردانید.

میوه هایی مانند آلبالو، خیار و هندوانه نقش به سزایی در تنظیم درجه حرارت بدن دارد.

از آن جا که فرد گرمازده اشتهای زیادی برای خوردن آب سرد و یخ دارد، باید وی را تشویق کرد به تدریج و آهسته مایعات خنک را بنوشد تا معده وی دچار تحریک و درد نشود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *