بعد از ترک سیگار چه بخوریم؟

بعد از ترک سیگار چه بخوریم؟ / ویکی ووک

ضربان قلب انسان 20 دقیقه پس از مصرف کردن آخرین نخ سیگار افت می کند و 3 ماه پس از ترک ریه شروع به ترمیم می کند. و افرادی که ده سال از ترک سیگارشان میگذرد ابتلا به سرطان ریه کاهش پیدا می‌کند. بعد از ترک سیگار بدن انسان شروع به ترمیم قسمت های آسیب دیده میکند و با خوردن برخی مواد غذایی میتوانیم به بدن کمک شایانی کنیم.

مواد غذایی مفید بعد از ترک سیگار

 

بعد از ترک سیگار چه بخوریم؟ / ویکی ووک

 

مواد غذایی حاوی ویتامین C

این نوع ویتامین روند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد در نتیجه روند دفع سموم مانند نیکوتین سریع تر می شود.بنا بر این میوه ها و سبزی های سر شار از این ویتامین مانند:

مصرف کنید.

آب هویج

سموم موجود در خون و اعضای دیگر بدن را دفع می کند.آب هویج غنی از ویتامین A,C,K و B است که بدن را ترمیم می کند و التیام می بخشد.

 

بعد از ترک سیگار چه بخوریم؟ / ویکی ووک

 

کلم بروکلی

پس از ترک سیگار، حتما کلم بروکلی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید زیرا ریه ها را از هر نوع سموم از جمله نیکوتین پاکسازی می کند.این گیاه غنی از ماده ای به نام سلفورافین است که ریه ها را التیام می بخشد.


شاید دوست داشته باشید

کدام مواد غذایی باعث زیبایی و سلامت پوست می‌شوند؟ / ویکی ووککدام مواد غذایی باعث زیبایی و سلامت پوست می‌شوند؟

زیبایی و سلامت پوست برای افراد مختلف، مخصوصا اکثر خانوم ها بسیار مهم است، اما بدست آوردن این مهم با استفاده تنها از کرم‌ها و لوازم آرایشی راه مناسبی نیست بلکه باید در کنار آنها…

 


اسفناج

اسفناج علاوه بر بهبود بخشیدن به سلامتی بدن،به کلیه ها نیز کمک می کند تا سموم را از خون دفع کند.اسفناج غنی از ویتامین های متعدد و اسید فولیک است که باعث می شود هوس فرد به سیگار کشیدن از بین برود.

دمنوش گزنه

این دمنوش غنی از آنتی اکسیدان است و به بدن کمک می کند تا التیام پیدا کند و انرژی و قدرت از دست رفته به دلیل سیگار کشیدن را بر می گرداند.

آب

پس از ترک سیگار،سعی کنید آب کافی بنوشید.آب تمامی سموم از جمله نیکوتین را از طریق کلیه به صورت ادرار دفع خواهد کرد.

 

 

علاوه بر موارد فوق سبزیجاتی همچون:

آب بدن را تامین می کند. از مصرف سبزیجات نشاسته ای و شیرین بپرهیزید زیرا با تحریک مرکز لذت مغز، در شما هوس سیگار کشیدن ایجاد می کند. و میوه های همچون:

نیز کمک می کند تا ویتامین هایی که در پی سیگار کشیدن از بین رفته بود، تأمین شود.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *