برای پیشگیری از سرماخوردگی چه بخوریم؟

برای پیشگیری از سرماخوردگی چه بخوریم؟ / ویکی ووک

سرماخوردگیری عارضه ای است که همیشه در فصل سرما و یا تغییر فصل احتمال دچار شدن به آن هست. ما در مطالب قبل ما برخی راه های کم هزینه برای درمان سرماخوردگی را بررسی کرده بودیم، اما از این عارضه می توان با برخی راه های خانگی نیز پیشگیری کرد. پیشگیری و درمان سرماخوردگی بسیار مهم است زیرا زمانی که دچار سرماخوردگی می شوید احتمال بیماری های عفونتی که در بخش بیماری ها آن ها را بررسی کرده ایم بالا می رود که این امر زندگی بیمار را تهدید می کند. در ادامه راه های که برای پیشگیری از سرماخوردگی مفید می باشد را بررسی می کنیم.

راه های پیشگیری از سرماخوردگی

یکی از ساده ترین راه هایی که می توانید از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنید نوشیدن آب است، نوشیدن آب ولرم:

  • در کاهش التهاب گلو
  • مبارزه با سرماخوردگی و سرفه
  • گلو درد

مفید بوده  و شست و شو دهنده عفونت‌ها نیز است.

 

برای پیشگیری از سرماخوردگی چه بخوریم؟ / ویکی ووک

 

بخور زنجفیل برای پیشگیری از سرماخوردگی

یک روش موثر برای پیشگیری از سرما خوردگی بخور زنجفیل است. ما درباره‌ی خواص زنجفیل در مطالب قبل صحبت هایی کرده بودیم که می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید و با خواص این گیاه فوق العاده بیشتر آشنا شوید. ۲ قاشق چای خوری زنجبیل پودر شده را در کاسه بزرگ آب داغ ریخته و بخور آن را استنشاق کنید. اگر کودک شما بیش از ۱۰ ماه سن دارد، همانطور که گفتیم این روش برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار موثر است.


شاید دوست داشته باشید

چرا غش می‌کنیم؟ / ویکی ووکچرا غش می‌کنیم؟

از حال رفتن یا اصطلاحا غش کردن، بخصوص در بیرون از خانه بسیار خطرناک است و باعث آزار و اذیت افراد می شود. غش‌ کردن صرفا بعلت آب و غذا نخوردن و گرما و درد شدید بوجود نمی آید بلکه…


یک تکه ٢ سانتی متری زنجبیل خشک و مقدار بسیار اندکی فلفل را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید آب به مدت ۴ – ۵ دقیقه بجوشد و پس از آن ۶ – ۷ برگ ریحان را به آن بیفزایید و تا زمانی که برگ ریحان‌ها حالت پژمردگی پیدا کند، صبر کنید. برای طعم بهتر، شیرین کننده طبیعی به آن بیفزایید، سپس ۲ قاشق چای خوری از این معجون را هر چهار ساعت به کودک بدهید.

ترکیب شیر و زردچوبه  برای پیشگیری از سرماخوردگی

 

برای پیشگیری از سرماخوردگی چه بخوریم؟ / ویکی ووک

 

زردچوبه از زمان‌های قدیم به عنوان درمان بسیاری از عفونت‌ها استفاده می شده، کافی است یک و یک چهارم قاشق چای خوری زردچوبه را به ۲ لیوان شیر در حال جوش اضافه کنید و بگذارید خنک شود، این معجون را در یخچال نگهداری کنید و قبل از خواب  به کودک خود بدهید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *