مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد مصادف با 31 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد

سال ۱۲۲۴

ژان سردو ژوان ویل، مورخ و ادیب سیاستمدار فرانسه در قرن سیزدهم میلادی در مموری متولد شد.

سال ۱۴۹۲

قانون الحمراء تصویب شد و به دنبال ان یهودیان از اسپانیا رانده شدند.

سال ۱۶۰۰

شارل اول، یکی از معروفترین سلاطین انگلستان از سلسله استوارتها در قرن هفدهم میلادی، در لندن متولد شد.

سال ۱۷۷۲

کاخ سعد اباد در دوران سلطان احمد سوم در استانبول افتتاح شد.

سال ۱۷۳۶

کولن، مکانیسین و فیزیکدان معروف فرانسوی در پاریس متولد شد.

سال ۱۷۹۰

موریس پل مارتین نقاش مشهور سویسی در نزدیکی ژنو دیده به جهان گشود.

سال ۱۸۶۵

هاینریش بارت، سیاح و مکتشف آلمانی، پس از ۴۴ سال زندگی که ۱۵ سال آخر آن در سفرهای اکتشافی در آفریقا و سایر نقاط گذشت، بدرود حیات گفت.

سال ۱۹۲۱

پادشاه یونان به شهر اسکی شهیر ترکیه امد.

سال ۱۹۳۶

نیروهای فاشیست، وابسته به ژنرال فرانکو، مادرید را محاصره کردند.

سال ۱۹۴۴

آنتوان دو سنت اگزوپری، نویسنده برجسته و خلبان مشهور فرانسوی در جریان جنگ دوم جهانی به علت سقوط هواپیمایش کشته شد. از مهمترین آثار این نویسنده ۴۴ ساله پیک جنوب – سرزمین انسانها – پرواز شبانه – شاهزاده کوچولو و خلبان جنگی را باید نام برد.


شاید دوست داشته باشید

دژنراسیون ماکولادژنراسیون ماکولا چیست؟

دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد یا AMD ( age-related macular degeneration ) یکی از شایع­ترین علت کوری در جهان می­باشد که افراد…

 


سال ۱۹۶۴

سفینه فضایی رنجر۷ آمریکا توانست از ماه عکسهای واضحتری را به زمین ارسال کند.

سال ۱۹۶۵

تبلیعات سیگار در تلویزیون بریتانیا ممنوع گردید.

سال ۱۹۶۶

به دنبال سرکوب تظاهرات نژادپرستان در شهرهای شیکاگو، نیویورک و کلیولند ۶ تن کشته و ۸۴ تن دیگر مجروح شدند.

سال ۱۹۷۱

دیوید اسکات و جیمز اروین، فضانوردان سفینه اپولوی ۱۵، ضمن استفاده از یک خودروی چهارچرخ بر روی ماه رانندگی کردند.

سال ۱۹۸۷

در مکه در خلال مراسمی که جمهوری اسلامی ایران آنرا برائت از مشرکین می نامید تظاهرات کنندگان با نیروهای سعودی درگیر شدند و به دنبال آن ۴۰۰ تن از حجاج کشته و صدها تن دیگر زخمی و مفقود شدند.

سال ۱۹۹۲

رحیم منزوی اردبیلی، شاعر اردبیلی در تهران درگذشت.

سال ۱۹۹۲

در اثر سقوط یک هواپیمای نوع ایرباس A ۳۰۰، متعلق به خطوط هوایی تایلند ۱۱۳ تن کشته شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *