مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد مصادف با 25 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد

سال ۱۵۹۰

ژرمن پیلون، معمار، حجار و هنرمند شایسته قرن شانزدهم میلادی فرانسه پس از ۵۵ سال زندگی، چشم از جهان فروبست.

سال ۱۸۰۲

لناو شاعر بزرگ مجارستانی، در شهر کوچکی به نام نومان متولد شد.

سال ۱۸۱۴

لوکوموتیو ساخته شده توسط جورج استفانوس، کار کرد.

سال ۱۸۸۳

لویی ماسنیون، مستشرق و ایرانشناس بزرگ فرانسوی چشم به جهان گشود.

سال ۱۸۹۶

جنگهای خونین میان استعمارگران انگلیسی و قبایل سیاهپوست ساکن سرزمین امروزی رودزیا با عقد قراردادی میان روسای قبایل و یک سیاستمدار انگلیسی به نام سیسیل رودز پایان یافت.

سال ۱۹۱۹

برای اولین بار لوئییس بلریوت، از فراز دریای مانش عبور کرد.

سال ۱۹۲۰

یونان تمامی تراکیای شرقی را اشغال نمود.

سال ۱۹۳۳

لئون تروتسکی یکی از نظریه پردازان کمونیسم و بنیانگذاران شوروی که مغضوب استالین شده بود به عنوان پناهنده به فرانسه گریخت.

سال ۱۹۳۴

انگلبرت دولفوس، سیاستمدار و نخست وزیر معروف اتریش در نیمه اول قرن بیستم، در جریان یک توطئه که به دستور آدولف هیتلر، پیشوای آلمان ترتیب داده شده بود، بدست یکی از درجه داران اتریشی که عضو حزب نازی بود به قتل رسید.

سال ۱۹۳۶

ادولف هیتلر، الحاق حبشستان به ایتالیا را رسما شناسایی کرد.

سال ۱۹۴۳

به دنبال سقوط بنیتو موسولینی، فاشیزم در ایتالیا غیرقانونی اعلام شد.

سال ۱۹۴۵

شورای وزیران ترکیه اعزام ۴۵۰۰ سرباز ترک به شبه جزیره کره را مورد تایید قرارداد.

سال ۱۹۵۱

ناظیم حیکمت، شاعر بزرگ ترک به اتهام خیانت به وطن از سوی هیات وزیران ترکیه سلب تابعیت گردید. تابعیت وی در دوران اقتدار حزب عدالت و توسعه مجددا اعاده گردید.


شاید دوست داشته باشید

انجدانانجدان و خواص آن

انجدان گیاهی است به ارتفاع ۲ تا ۲٫۵ متر است و دارای ریشه ای ضخیم و محتوی شیره ای شیری رنگ با بوی قوی، ساقه ای ضخیم و استوانه ای


سال ۱۹۵۸

شوروی به ترکیه هشدار داد که ورود این کشور به عراق می تواند نتایج زیان باری به همراه داشته باشد.

سال ۱۹۵۹

ترکیه خواستار حفظ جان ترکمنهای کرکوک از سوی حکومت عراق شد.

سال ۱۹۷۵

ترکیه به جز پایگاه نظامی اینجیرلیک، تمامی پایگاههای امریکایی در خاک کشورش را تحت کنترل گرفت.

سال ۱۹۷۸

نخستین کودک حاصل از لقاح مصنوعی دنیا در ایالت لوئیزیانای آمریکا متولد گردید.

سال ۱۹۸۴

اسوتلانا ساویتسکایا، فضانورد سفینه فضایی سالیوت ۷ از شوروی، نخستین زن فضانوردی شد که توانست در فضا راهپیمایی کند.

سال ۱۹۹۲

به جلال طالبانی و مسعود بارزانی پاسپورتهای ترکیه داده شد.

سال ۱۹۹۴

میان شاه حسین، پادشاه اردن و اسحاق رابین نخست وزیر اسراییل پیمان صلح امضاء گردید.

سال ۲۰۰۰

به دنبال حادثه سقوط هواپیمای کنکورد در پاریس و کشته شدن تمام ۱۰۹ سرنشین این هواپیما در اثر وجود نقص فنی در طراحی موتور این هواپیما، همه‌ی هواپیماهای کنکورد سه سال بعد از فرودگاه‌های فرانسه به موزه‌های هوایی منتقل شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *