تاریخ انتشار بازی Gran Turismo Sport

بازی Gran Turismo Sport

بازی Gran Turismo Sport یک بازی ویدئویی رو به انتشار در سبک مسابقه‌ای است که توسط پولی‌فونی دیجیتال ساخته شده، و بوسیلهٔ سونی اینتراکتیو انترتینمنت در سال ۲۰۱۷ به طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. این بازی برای اولین در سال 2015 رونمایی شد و قرار در سال 2016 رو نمایی شود که به تاخیر خورد و قرار شد در تاریخی نا مشخص در پاییز 2017 منتشر شود، حال سونی با انتشار تریلر زیر مشخص کرده است این بازی قرار است در تاریخ 17 اکتبر 2017 مصادف با 25 مهر 1396 عرضه شود. در ادامه به امکانات این بازی می پردازیم.

امکانات بازی Gran Turismo Sport

Gran Turismo، محصول استودیو پولی‌فونی دیجیتالاست که مجموعه این بازی همواره با استقبال منتقدین و علاقه‌مندان به تجربه مجازی رانندگی با ماشین‌هایی که حتی مشاهده نمونه واقعی آن‌ها از نزدیک شاید هیچگاه به واقعیت تبدیل نشود، روبه‌رو شده است. در این مجموعه همواره ما شاهد تجربه های جدید و هیجان انگیز در کنار استفاده از تکنولوژی های روز و رعایت اصول واقع‌‌گرایی در طراحی پیست‌ها و ماشین‌های مختلف بودیم. اما در سری جدید از این مجموعه طبق گفته ی کازونوری یامائوچی، خالق سری گرن توریسمو ویژگی آب و هوا و نورپردازی پویا از این بازی حذف شده است که دلیل اینکار را دستیابی به نرخ فریم بالاتر و افزایش کیفیت جلوه‌های بصری در طول مسابقات ذکر کرده است.

بازی Gran Turismo Sport

اما این بازی یک ویژیگی بسیار جالب دارد آن هم دریافت گواهی نامه اتومبیل رانی FIA است که این گواهی‌نامه دریافت شده در بازی Gran Turismo Sport در عین رسمی بودن، تنها مختص به ورزش‌های موتوری بوده و با گواهی‌نامه رانندگی تفاوت دارد. با استفاده از این گواهی‌نامه می‌توانید به صورت قانونی در رقابت‌های برگزار شده در پیست‌ها شرکت کنید. برای اینکه واجد شرایط دریافت گواهی‌نامه باشید، داشتن پیش‌نیازهایی از جمله کامل کردن بخش Racing Etiquette، دریافت مدال نقره یا بهتر در مسابقات بخش کمپین، رسیدن به لول خاصی در رانندگی و جمع‌آوری تعداد مشخصی امتیازات Sportsmanship ، الزامی است.

 

Gran Turismo Sport4

 


شاید دوست داشته باشید

بازی Forza Motorsport 7

زمان انتشار بازی Forza Motorsport 7

این بازی در تاریخ 3 اکتبر 2017 معادل 11 مهر 1396 منتشر خواهد شد.

 


 

بخش Racing Etiquette بازی Gran Turismo Sport

این بازی تمرکز ویژه ای بر روی بخش Racing Etiquette (حالت مبتنی بر قوانین و مقررات) دارد و هدف آن آموزش قواعد و قوانین ورزش‌های موتوری و آماده کردن بازیکنان برای رانندگی در پیست‌های واقعی است. در بخش Racing Etiquette ، قواعد مختلفی از جمله پیام‌ها، پرچم‌ها، رفتار مناسب در زمان حضور »ماشین امن» (Safety Car)، چگونگی هدایت راننده و در کل هر قانون و مقرراتی که لازم است در واقعیت از آن‌ها پیروی کنید، را یاد خواهید گرفت.

Gran Turismo Sport2

برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیک از دیگر ویژگی‌های مثبت Gran Turismo Sport  است. استودیو پولی‌فونی دیجیتال و کمپانی سرگرمی‌های تعاملی سونی، مسابقات مختلفی را برای این بازی برنامه‌ریزی کرده‌اند که نباید نقش فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی در برگزاری و ارزش‌گذاری به آن‌ها را از یاد برد. برندگان این مسابقات طی مراسمی جوایز خود را از اتومبیل رانی و از دستان بزرگان این رشته همچون لوییس همیلتون و سباستین وتل تحویل می گیرند. به همه ی این ویژگی های منحصر بفرد پشتیبانی از VR هدست مجازی را هم اضافه کنید، بنظر دیدن طراحی‌ها و جلوه‌های بصری گرن توریسمو اسپورت از داخل هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR بسیار جالب خواهد بود.

Gran Turismo Sport3

تریلر بازی Gran Turismo Sport

همانطور که گفته شد این بازی در تاریخ 25 مهر امسال به بازار عرضه خواهد شد در این بخش تریلر این بازی را مشاهده میکنیم که بنظر می رسد گرافیک، فیزیک و صداگذاری موتور بازی‌سازی ما برای Gran Turismo Sport به شدت بهینه‌سازی شده است.

نسخه ی بتای این بازی چند وقت به پایین رسید اما سونی اعلام کرد که قبل از اینکه این بازی عرضه شود اطلاعات بیشتر ی از این بازی خواهد امد و ماشین ها و پیست ها کامل تر می شود. و میتوانیم فقط تا زمان عرضه این بازی صبر کرد.

به امید فردایی روشن.

منابع: wikipediaZOOMG | gran turismo

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “تاریخ انتشار بازی Gran Turismo Sport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *