آزمون آیلتس چیست؟

آیلتس

آزمون آیلتس از سرواژه ( International English Language Testing System ) گرفته شده است که به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است و یکی از معتبرترین آزمون های است که هم اکنون گرفته می شود. این آزمون برخلاف تافل که آمریکایی است، بریتانیایی می باشد و به دست دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. در ادامه با این آزمون آشنا می شویم.

درباره ی آیلتس

این آزمون همانطور که گفته شد بدست دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا در حدود 120 کشور جهان و 500 مرکز برگزار می شود و حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت میکنند. این آزمون اصولا جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیری مهارتهای تخصصـی و یا کار و اقامت در کشـورهای انگلیسی زبان طراحی شده است و انواع خاصی دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

آیلتس

انواع آزمون آیلتس

این آزمون در دونوع آکادمیک ( Academic ) و جنرال ( General Training ) برگزار میشود که تفاوت های با هم دارند که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

آیتلس آکادمیک چیست؟

افرادی که قصد تکمیل تحصیلات خود در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند (کارشناسی به بالا) باید آزمون آکادمیک آیلتس را شرکت کنند که از این داوطلبان در زمینه چهار مهارت Listening ، Reading ، Writing و Speaking امتحان و آزمون گرفته می شوند.

آیلتس

آیتلس جنرال چیست؟

افرادی که به منظور گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای، اخذ دیپلم، کار و یا اقامت قصد سفر به کشورهای انگلیسی زبان همچون انگلیس، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند را دارند در این آزمون شرکت میکنند و این داوطلبان فقط در زمینه Reading و Writing امتحان می دهند ، به عبارتی دیگر ، از آن ها در زمینه مهارت های Listening و Speaking امتحان گرفته نمی شود.

 


شاید دوست داشته باشید

تافل تافل چیست؟

تافل ( TOEFL ) مخفف جمله ی Test of English as a Foreign Language است که معنی آن یعنی آزمون انگلیسی به عنوان زبان بیگانه می باشد.

 


 

بخش های مختلف آزمون آیتلس

در این آزمون تمام بخش های Listening ، Reading ، Writing و Speaking  آزمون گرفته میشود و دو بخش Reading ، Writing در آکادمیک و جنرال یکی است اما بخش های دیگر در عمومی گرفته نمی شود. هرکدام از این بخش ها زمان مشخصی دارند. که در جدول زیر بصورت کامل آورده شده است.

آیلتس

بخش های آزمون

زمان هر بخش

تعداد سوالات

زمان پاسخ به هر سوال

Listening

30 Min

40

45 sec

Reading

60 min

40

45 sec

Writing

60 min

2

30 min

Speaking

11 – 14 min

Total test time: ~ 2 hours 45 minutes

در این آزمون هیچ حد نصابی برای قبولی وجود ندارد، بلکه مؤسسات و دانشگاههای مختلف حد نصاب مورد قبول خود را دارند. بطور کلی 9 نمره یا band در نظر گرفته شده است که در آن نمره 9 عالی، نمره 7 خوب، نمره 5 متوسط و نمره 3 به پایین ضعیف محسوب می‌شود. بیشتر دانشگاه ها 6.5 تا 7 را می خواهند به شرطی که نمره هر بخش از 6 کمتر نباشد اما باز هم بستگی به دانشگاه ها دارد.

به امید فردایی روشن.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *