مروری بر فیلم زرد اثر مصطفی تقی زاده

فیلم زرد – ویکی ووک

با سلام به کاربران محترم ویکی ووک و پوزش به دلیل تاخیر در انتشار پست های جدید در حوزه فیلم و سریال. برای امروز فیلم زرد رو که به تازگی در شبکه نمایش خانگی منتشر شده، انتخاب کردم تا این فیلم رو به شما عزیزان معرفی کنم. این فیلم ساخته مصطفی تقی زاده است و در ژانر اجتماعی است. در این مطلب مروری داریم بر این فیلم.

امیدوارم از فیلم هایی مثل فیلم لاک قرمز ، فیلم بیست و یک روز بعد و فیلم قاتل اهلی که تا کنون برای شما عزیزان معرفی کردم، لذت برده باشید. اما فیلم زرد با اینکه در ژانر اجتماعی قرار دارد، به موضوع آن کمتر در سینما پرداخته شده است. اهدای عضو یکی از مسائلی است که امروزه جامعه ما به آن نیاز دارد و باید برای آن فرهنگسازی کنیم.

در این فیلم یک نگاه جالب وجود دارد که مفهوم کلی فیلم را میرساند و آن عبارتست از اینکه امروزِ ما با فردایمان تفاوت دارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که همه چیز برای ما سرجایش باشد، ممکن است فردا اتفاقی برایمان رخ بدهد که حتی در رویا و تخیل هم انتظارش را نداشته ایم.

در یک نگاه کلی، مسئله اهدای عضو در کنار خط درام فیلم وجود دارد که مشکلات و دردسرهای احتمالی پیرامون پیوند اعضا، مسئله پیدا کردن اهدا کننده و شاید ضعف قوانین و یا اجرای قوانین در این رابطه را به تصویر کشیده است.

شاید آنچه که با دیدن این فیلم بدست می آید، این است که تمام روزهای زندگی مثل هم نیستند، شاید فردا چیزی در انتظار ما باشد که ما نه! پس باید جوری تصمیم بگیریم که بهترین باشیم در هر شرایطی.

فیلم زرد – ویکی ووک

درباره فیلم زرد

فیلم زرد در سال 1395 به نویسندگی و کارگردانی مصطفی تقی زاده و تهیه کنندگی کامران مجیدی تولید شده است. مصطفی تقی زاده در این فیلم موضوعی متفاوت را در ژانر اجتماعی به تصویر کشیده است. اهدا عضو و حواشی پررنگ و چالش های پیرامون آن.

مدیر فیلمبرداری این اثر مسعود سلامی است و تدوین فیلم توسط سجاد پهلوان زاده انجام شده است. موسیقی متن فیلم را هم مسعود سخاوت دوست ساخته است.

این فیلم در سال 97 پروانه نمایش گرفته و توسط تصویر گستر پاسارگاد در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است.

مدت زمان فیلم نیز 90 دقیقه می باشد.

 

داستان فیلم زرد

داستان فیلم از این قرار است که نهال (ساره بیات) با دوستان مخترعش با پذیرشی که دریافت کرده اند، آماده سفر به کشور ایتالیا هستند که حادثه ای ماجرای این سفر را تحت تأثیر قرار میدهد.

شهاب که نقشش را بهرام رادان ایفا میکند، سعی دارد با تمام توان مشکلات گروه را حل کند اما در این مسیر میان دوستان اختلاف هایی وجود دارد که …

 

بازیگران فیلم زرد

میتوان گفت که تمام بازیگران اصلی فیلم، نقش هایی را ایفا کرده اند که پیشتر در آثار دیگر، همین سبک را بازی کرده اند و کارگردان افراد بدون ریسک را برای این نقش ها انتخاب کرده است. در ادامه لیست بازیگران اصلی فیلم زرد قابل مشاهده است.

ردیف نقش بازیگر
1 نهال – نقش اصلی ساره بیات
2 شهاب بهرام رادان
3 فرامرز مهرداد صدیقیان
4 نیکی بهاره کیان افشار
5 حامد – شوهر نهال شهرام حقیقت دوست

در ادامه تصاویری از بازیگران با گریم مربوط به فیلم قابل مشاهده است.

جوایز فیلم زرد

  • بهترین فیلم و بهترین فیلم نامه از جشنواره فیلم هنر روسیه
  • بهترین بازیگر زن و جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره بین المللی فیلم شانگهای
  • بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از دومین جشنواره فیلم شید

در ادامه میتوانید بخشی از فیلم زرد را مشاهده کنید.

 

اگر علاقه مند به سریال هستید، میتوانید پست سریال شهرزاد را مشاهده نمایید.

 

دانلود فیلم زرد

در صورت تمایل میتوانید فیلم زرد را به صورت قانونی و با کیفیت دلخواه از طریق لینک های زیر دانلود نمایید.

حجم قیمت – تومان کیفیت
دانلود 492 MB 3000 480p
دانلود 684 GB 3200 720p
دانلود 1.13 GB 3500 1080p
دانلود 3.25 GB 4000 1080HQ

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *