مروری بر فیلم بیست و یک روز بعد اثر محمدرضا خردمندان

فیلم بیست و یک روز بعد – ویکی ووک

فیلمی که امروز انتخاب کردم، همانند فیلم لاک قرمز یک موضوع اجتماعی دارد و تلنگری است برای اینکه بیشتر حواسمان به یکدیگر باشد. پیشنهاد میکنم حتما این فیلم را ببینید. فیلم بیست و یک روز بعد تولید سال 1395 سینما است. در این مطلب مروری داریم بر این فیلم.

همانطور که در پست فیلم لاک قرمز اشاره شد، در سینمای کشور ما ژانر اجتماعی مخاطبان خاص خود را دارد. پرداختن به مسائل اجتماعی در فیلم ها، کمک میکند تا شرایط سایر انسان ها را ببینیم و بدانیم که باید حواسمان بیشتر به پیرامون مان باشد. شاید کسی در نزدیک ما به توجه ما نیاز داشته باشد.

عموماً در ژانر اجتماعی مسائلی به نمایش در می آید که در بخشی از جامعه در حال رخ دادن است اما به دلایلی کمتر به آن توجه میشود.

فیلم بیست و یک روز بعد – ویکی ووک

درباره فیلم بیست و یک روز بعد

فیلم بیست و یک روز بعد در سال 1395 به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی سید محمدرضا خردمندان ساخته و تولید شده است. این فیلم در ژانر اجتماعی است و اشاره ای به مشکلات بیماران سرطانی در کشورمان دارد. مدت زمان نمایش فیلم 90 دقیقه است و با نویسندگی سید محمدرضا خردمندان و احسان ثقفی زندگی پسری را روایت میکند که باگذشت از تمام خواسته هایش بزرگیش را به رخ مخاطب میکشد.

مهدی یراحی برای این فیلم یک آهنگ اختصاصی با نام فیلم خوانده است. مدیریت فیلمبرداری این اثر بر عهده علیرضا برازنده بوده و محمد لطفعلی مشاور کارگردان است.

این فیلم در سال 96 پروانه نمایش گرفته و توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است.

 

داستان فیلم بیست و یک روز بعد

داستان فیلم اینگونه روایت میشود که پسری بنام مرتضی که نقشش را مهدی قربانی ایفا میکند، نوجوانی است پر شروشور و ماجراجو که پدرش را از دست داده و با مادر و برادرش در خانه ای کوچک زندگی میکند. آرزوی مرتضی این است که فیلمساز بشود. در این راستا او سعی میکند با نمایشی که برای نگه داشتن قطار به راه می اندازد، از بچه ها پول بگیرد و با خرید یک دوربین فیلمبرداری، فیلم خودش را بسازد و به آرزویش برسد.

اما مادر مرتضی که نقشش را ساره بیات بازی میکند، دچار بیماریست و مرتضی بدلیل اینکه خانواده دارای شرایط بد اقتصادی است، باید بین آرزو و سلامتی مادرش انتخاب کند.

در راه نمایش نگه داشتن قطار، مرتضی با مشکلاتی مواجه میشود و در این اثنا مادر مرتضی هم در شرایط نامناسبی از نظر بیماری قرار میگیرد و این مشکلات برای مرتضی دردسرساز میشوند.

 

بازیگران فیلم بیست و یک روز بعد

با توجه به اینکه بازیگران محوری فیلم نوجوان هستند اما بازی آن ها در این فیلم قابل تحسین است. مهدی قربانی به خوبی از پس نقش مرتضی برآمده است. در ادامه لیست بازیگران اصلی فیلم بیست و یک روز بعد قابل مشاهده است.

ردیف نقش بازیگر
1 مادر مرتضی ساره بیات
2 مرتضی – نقش اصلی فیلم مهدی قربانی
3 صاحب کلوب حمیدرضا آذرنگ
4 پدر هم مدرسه ای مرتضی امیرحسین صدیق
5 دوست مرتضی حسین شریفی

در ادامه تصاویری از بازیگران با گریم مربوط به فیلم قابل مشاهده است.

جوایز فیلم بیست و یک روز بعد

  • بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • بهترین فیلم نوجوان در سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان
  • بهترین بازیگر نوجوان در سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان
  • بهترین فیلم دومین دوره جشنواره سلامت
  • بهترین فیلم چهارمین جشنواره کینولوب لهستان
  • بهترین فیلم بیست و پنجمین جشنواره کیندرمینو آلمان

در ادامه میتوانید موزیک ویدیو فیلم بیست و یک روز بعد با صدای مهدی یراحی را مشاهده کنید.

در صورت تمایل میتوانید پست سریال شهرزاد را مشاهده و مطالعه نمایید.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *