چه نکاتی را هنگام خرید و فروش خودرو رعایت کنیم؟

چه نکاتی را هنگام خرید و فروش خودرو رعایت کنیم / ویکی ووک

در پست های قبلی مطالبی در ارتباط با بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودروارائه کردیم. در این پست می خواهیم  نکاتی را در باره خرید و فروش خودرو خدمتتان ارائه کنیم پس با ما همراه شوید.

توصیه هایی به خریداران هنگام خرید و فروش خودرو

ممکن است برخی موارد به نظر ساده برسند و هر کسی هنگام خرید و فروش خودرو تصور کند این نکات بدیهی خیلی هم ضروری نیست و می توان در موقع لزوم از بروز موارد خلاف قانون جلوگیری کرد . ولی تجربه نشان داده است که همین نکات ساده می توانند بعدا مشکلات پرهزینه و دردسرسازی را ایجاد کنند.

چه نکاتی را هنگام خرید و فروش خودرو رعایت کنیم / ویکی ووک

این چند نکته به قرار زیر است :

  • اطمینان از سلامت بدنه خودرو – خودرو به جهت رنگ شدگی و تصادف باید به دقت برررسی شود .البته این کار باید توسط متخصص خبره انجام شود .
  • نداشتن ایراد فنی – هنگام خرید و فروش خودرو از یک مکانیک وارد بخواهید نظرش را در مورد موتور و گیربکس و دیگر اجزافنی خودرو بدهد تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید . ممکن است یک ایراد به ظاهر ساده شروع هزینه های زیادی برای شما باشد .
  • قیمت واقعی خودرو – هنگام خرید و فروش خودرو حتما از قیمت روز خودروی خریداری شده مطلع باشید .ممکن است عدم آگاهی از نوسانات بازار موجب خسارت زیادی برای شما شود .
  • خرید از مالک اصلی – حتی المقدور سعی کنید خودرو را از مالک اصلی آن خریداری کنید . ممکن است با خرید از واسطه دچار مشکلات حقوقی متعدد شوید . مثلا آیا شما اطمینان دارید که مالک اصلی ممنوع المعامله نیست و یا مطمئن هستید که مالک اصلی و واسطه ای که شما از او خودرو را خریده اید با یکدیگر مشکلات حقوقی ندارند.
  • مهلت فسخ قرارداد – هنگام خرید و فروش خودرو حتما یکی دو روز را برای اطمینان از صحت معامله تاریخ فسخ قرار دهید تا اگر خدای نکرده مشکلی به وجود آمد امکان برگشت معامله وجود داشته باشد .

شاید دوست داشته باشید

خربق سفید و خواص آن / ویکی ووکخربق سفید و خواص آن

خربق سفید یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی به نام های خربق ابیض – وراتر نیز معروف است، این گیاه از خانواده‌ی…


توصیه هایی به فروشندگان هنگام خرید و فروش خودرو

چه نکاتی را هنگام خرید و فروش خودرو رعایت کنیم / ویکی ووک

فروشندگان خودرو نیز همانند خریداران باید نکاتی را رعایت کنند تا بدون دردسر به  ثمن معامله برسند و دچار مشکلات حقوقی نشوند . این نکات به قرار زیر است :

  • اگر هنگام خرید و فروش خودرو همه بهای آن را دریافت نکردید و مبلغی از آن به بعد موکول شد حتما از خوش حساب بودن خریدار و نداشتن سابقه بدحسابی او از طریق بررسی حساب بانکی مطمئن شوید .
  • اگر چکی دریافت می کنید برای هر روز تاخیر در پرداخت چک مبلغی را در نظر بگیرید و در قولنامه قید کنید .
  • نکته مهم تر در دریافت چک امکان فسخ قرارداد در صورت پاس نشدن چک است . به یاد داشته باشید که قید شدن خسارت روزانه عدم پرداخت و همچنین امکان فسخ قرارداد در صورت پاس نشدن چک می تواند از ابزارهای مهمی باشد که خریدار را مجبور به پاس کردن چک نماید .

منابع : ایران قانون


مسعود ناصرینویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *