مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر مصادف با 28 ژوئن را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر

سال ۷۶۷

پل یکم، پاپ کلیسای کاتولیک روم درگذشت.

سال ۱۳۸۵

آندرونیکوس چهارم، امپراطور بیزانس دیده از جهان فروبست.

سال ۱۰۳۷

شیخ الرئیس ابوعلی سینا فیلسوف و دانشمند بزرگ مسلمان ملقب به شرف المُلک و معروف به شیخ الرئیس، ابن سینا و حجه الحق از بزرگ‏ترین اطبای نامی و اعاظم فلاسفه و حکمای اسلامی درگذشت. مقبره این اندیشمند و دانشمند بزرگ در شهر همدان است.

سال ۱۳۳۲

ابن خلدون” مورّخ مشهور مسلمان در تونس دیده به جهان گشود.

سال ۱۷۶۳

زلزله سهمگینی در مجارستان اتفاق افتاد و هزاران کشته و زخمی برجای نهاد.

سال ۱۸۳۶

جیمز مدیسون، چهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا درگذشت.


شاید دوست داشته باشید

بیماری رینود چیست؟ / ویکی ووکبیماری رینود چیست؟

بیماری رینود و یا سندرم رینود نوعی بیماری است که در آن قسمت هایی مانند انگشتان دست و پا، نوک بینی و حتی گوش ها احساس سردی و بی حسی می کنند، و دلیل این بیماری…

 


سال ۱۸۹۴

روز کارگر در آمریکا برای نخستین بار تعطیل رسمی اعلام گردید.

سال ۱۸۹۵

کشورهای ال سالوادور و هندوراس و نیکاراگوآ، اتحادیه آمریکای مرکزی را تاسیس کردند.

سال ۱۹۱۴

آرشیدوک فرانتس فردیناند ولیعهد اطریش و همسرش بانو سوفیا در سارای بوسنا، از سوی یک صرب ملی گرا ترور شد و به دنبال ان جنگ جهانی اول آغاز گردید.

سال ۱۹۲۸

هرمان مولر سوسیالیست، صدراعظم آلمان گردید.

سال ۱۹۳۶

ژاپن در شمال چین حکومت دست نشانده ای با نام منگاینگ تاسیس کرد.

سال ۱۹۳۸

در منطقه ای بایر از ایالت شیکاکو در آمریکا سنگ اسمانی ای به وزن ۴۵۰ تن فروافتاد.

سال ۱۹۵۰

شهر سئول از سوی نیروهای کره شمالی تصرف شد.

سال ۱۹۸۱

دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران منفجر شد و به دنبال این انفجار مهیب، قریب به ۱۰۰ تن و از جمله دکتر بهشتی رییس قوه قضاییه ایران و دهها تن از نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین حکومت ایران کشته شدند.

سال ۱۹۸۷

شهر سردشت از سوی عراق با بمبهای شیمیایی هدف قرار گرفت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *