مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر مصادف با 30 ژوئن را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر

سال ۱۹۰۰

آنتوان دو سنت‌اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی متولد شد. او فرزند سوم کنت ژان دو سنت‌اگزوپری بازرس بیمه در جنوب فرانسه و ماری دو فونسکلومب، اشراف‌زاده‌ای فرانسوی، بود و در ۲۹ ژوئن سال ۱۹۰۰ در شهر لیون به دنیا آمد.  آنتوان در دوران تحصیل در دبستان و دانشکده گاهی ذوق و قریحهٔ شاعری و نویسندگی خود را با نگاشتن و سرودن می‌آزمود و اغلب نیز مورد تشویق و تقدیر دبیران و استادانش قرار می‌گرفت، اما در کل دانش آموز متوسطی بود که به سهل انگاری معروف بود.

سال ۱۹۰۸

مبارز مشروطه‏ خواه حاج میرزا ابراهیم آقا تبریزی در تهران کشته شد.

سال ۱۹۲۵

شیخ سعید و ایادی اش به جرم براه انداختن شورش در دیاربکر اعدام شدند.

سال ۱۹۵۸

سازما هوا- فضای آمریکا موسوم به ناسا تاسیس شد.


شاید دوست داشته باشید

برنامه نویسی دونفره برنامه نویسی دونفره چیست؟

برنامه نویسی دونفره یا برنامه نویسی مشترک، زمانی است که دو برنامه نویس باهم…


سال ۱۹۶۷

مجمع الجزایر سیشل استقلال خود از بریتانیا را اعلام نمود.

سال ۱۹۸۴

میان ترکیه و اتحاد شوروی پروتکل اقتصادی مختلط امضاء گردید.

سال ۱۹۹۲

محمد بوضیاف رییس جمهوری الجزایر قربانی سوءقصد شد.

سال ۱۹۹۹

عبدالله اوجلان سرکرده تروریستهای پ ک ک به جرم جنایت و خیانت به اعدام محکوم شد. این حکم به دلیل قانون لغو مجازات اعدام در ترکیه به مورد اجرا گذاشته نشد.

سال ۲۰۰0

یک هواپیمای مسافربری اندونزیایی سقوط کرد و ۵۰۰ سرنشین ان کشته شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *