مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند مصادف با 20 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند

سال ۱۶۰۲

هلند کمپانی هند شرقی را تاسیس کرد.

سال ۱۷۹۲

مجلس فرانسه قانون اعدام با گیوتین را تصویب کرد.

سال ۱۸۱۵

پس از اینکه ناپلئون بناپارت به جزیره البه گریخت، به دنبال جمع آوری سپاهی به استعداد ۱۴۰هزار سرباز تعلیم دیده و ۲۰۰هزار سرباز داوطلب وارد پاریس شد.

سال ۱۸۵۲

کتاب “کلبه عمو تام” نوشته خانم “هریت بیچر استو” در مذمت بردگی برای اولین بار در امریکا نشر گردید.

سال ۱۹۱۲

آذربایجان را بوران و سرمای شدیدی که در ۵۰سال قبل آن بی سابقه بود فرا گرفت. بعنوان مثال در همدان به علت نزول برف سنگین مردم به مدت یک هفته از خانه های خود خارج نشدند.

سال ۱۹۱۶

البرت انیشتین قانون نسبیت را منتشر کرد.


شاید دوست داشته باشید

بررسی کانسپت استون مارتین لاگوندا / ویکی ووکبررسی کانسپت استون مارتین لاگوندا

یکی دیگر از ویژه ترین خودرو مفهومی نمایشگاه خودرو ژنو در کشور سویس کانسپت استون مارتین لاگوندا بود که جلوی خیل عظیمی از بازدید کنندگان از این خودرو جذاب رونمایی شد. شرکت خودروسازی استون مارتین در سالهای قبل هم


سال ۱۹۴۲

نیروهای فاشیست المان، در شهر زگیرس لهستان، ۱۰۰لهستانی را در یک اردوگاه اجباری کار به قتل رساندند.

سال ۱۹۴۲

نیروهای اس اس آلمان، در غرب اوکراین در شهر روهاتین، ۳هزار یهودی و از جمله ۶۰۰کودک را در یک روز قتل عام کردند.

سال ۱۹۵۰

صنعت نفت ایران ملی شد.

سال ۱۹۵۶

تونس از فرانسه اعلام استقلال کرد.

سال ۱۹۶۷

سازمان تلویزیون ملی ایران بصورت رسمی افتتاح شد.

سال ۱۹۹۵

به دنبال انتشار گاز سمی سارین در متروی توکیو، ۱۲تن کشته و بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند.

سال ۱۹۹۶

انگلستان اعلام کرد که بیمار جنون گاوی به انسانها نیز سرایت می کند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *