مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین مصادف با 22 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین

سال ۱۸۳۲

یوهان ولفگانگ فون گوته، شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش، محقق، انسان‌شناس، فیلسوف و سیاست‌مدار آلمانی در گذشت.

سال ۱۸۲۹

توافقنامه تشکیل کشور یونان در لندن از سوی قدرتهای اروپایی امضاء شد.

سال ۱۹۱۴

زینال خلیل شاعر شهیر آذربایجانی در گنجه چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۲۱

قوای ملی ترکیه، اشغالگران فرانسوی را مجبور به ترک منطقه فکه نمودند.

سال ۱۹۲۳

مارسل مارسو، زنده کننده هنر پانتومیم متولد شد.


شاید دوست داشته باشید

زمان مسمومیت کودکان با مواد شوینده چه کنیم؟ / ویکی ووک زمان مسمومیت کودکان با مواد شوینده چه کنیم؟

کودکان دو تا چهار ساله همیشه به سمت بسته بندی های خوش رنگ و لعاب جذب می‌شوند پس حواستان باشد که این مواد را در دسترس کودک قرار ندهید. سعی کنید این مواد را در یک

 

 


سال ۱۹۲۴

دهها هزار نفر از مردم تهران، علیه طرح جمهوری رضاخانی و انقراض احتمالی سلسله قاجاریه تظاهرات کردند. به دنبال آگاهی مردم از احتمال انقراض سلسله قاجاریه، عده زیادی از مردم در میدان بهارستان، روبروی مجلس شورای ملی اجتماع نموده و علیه جمهوری و رضاخان شعار می‏دادند. در نتیجه بین مردم و نظامیان زد و خورد شدیدی روی داد که به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم منجر شد. این واقعه، رییس مجلس را به واکنش سریعی وا داشت و دستور داد تا مجلس، تکلیف سردار سپه را معین کند. این عکس‏العملِ تند، رضاخان را به ترس و عذرخواهی وادار کرد و سرانجام با اوج‏گیری تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف علیه جمهوری سرضاخانی، سردار سپه انصراف خود را از جمهوریت اعلام نمود.

سال ۱۹۴۵

کشورهای مصر، سوریه، لبنان، اردن، عربستان سعودی و عراق در قاهره اقدام به تاسیس اتحادیه عرب کردند.

سال ۱۹۸۶

محمد علی آقجا، ضارب ترک پاپ ژان پل دوم، در ایتالیا به حبس ابد محکوم گردید. وی بعدا توسط پاپ بخشوده شد.

سال ۲۰۰۱

خانم صبیحه گوگچن نخستین خلبان زن ترکیه در گذشت. وی متولد ۲۲مارس ۱۹۱۳در شهر بورسا است.

سال ۲۰۰۴

شیخ احمد یاسین بنیانگذار سازمان حماس، به دنبال حمله نیروهای اسراییلی کشته شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *