مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین مصادف با 21 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین

سال ۱۳۹۴

اُلغ بیگ فرمانروای دانشمند تیموریان چشم به جهان گشود.

سال ۱۷۷۹

میان دولتین عثمانی و روسیه معاهده آینالی کاواک به امضاء رسید.

سال ۱۶۸۵

یوهان سباستین باخ، آهنگساز آلمانی دیده به جهان گشود.

سال ۱۷۶۸

ژوزف فوریه، ریاضی‌دان و فیزیک‌دان فرانسوی متولد شد.


شاید دوست داشته باشید

درمان زخم بستر چگونه است؟ / ویکی ووکدرمان زخم بستر چگونه است؟

برای درمان زخم بستر از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است، در نتیجه…

 

 


سال ۱۷۸۸

شهر نیو اورلئان در ایالت لوئیزیانای آمریکا دچار حریق بسیار گسترده و شدیدی گردید.

سال ۱۸۵۱

“تو دوک” امپراطور چین، فرمان قتل عام تمامی راهبان مسیحی را صادر کرد.

سال ۱۸۵۷

به دنبال وقوع یک زمین لرزه در توکیو، پایتخت ژاپن، ۱۰۰هزار تن کشته شدند.

سال ۱۹۳۰

ربابه مرادوا یکی از خوشصداترین و معروفترین خوانندگان و بازیگران آذربایجانی در اردبیل چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۳۲

واحد پول ایران از قِران به ریال تبدیل شد و اولین اسکناس توسط بانک ملی ایران با واحد پولی ریال چاپ گردید.

سال ۱۹۳۵

ماه‏های هجری بر اساس تاریخ خورشیدی در ایران تنظیم گردید.

سال ۱۹۳۵

رضا شاه پهلوی که تحت تاثیر تبلیغات نظریه پردازان فاشیست المانی قرار گرفته بود از تمامی کشورهای خارجی خواست که از این به بعد به جای استفاده  از نام پرشیا (سرزمین پارسیان ) از نام ایران(سرزمین آریانها) استفاده کنند.

سال ۱۹۶۰

در افریقای جنوبی، در شهر شارپه ویله، پلیس به سوی تظاهرات کنندگان بی دفاع سیاهپوست اتش گشود و ۶۹تن را کشت و ۱۸۰تن دیگر را مجروح نمود.

سال ۱۹۶۳

زندان مخوف آلکاتراس در آمریکا تعطیل شد.

سال ۱۹۶۵

سفینه فضاپیمای رنجر-۹ به سوی ماه فرستاده شد.

سال ۱۹۶۹

علی دایی یکی از معروفترین فوتبالیستهای جهان، در اردبیل متولد شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *