درمان زخم بستر چگونه است؟

درمان زخم بستر چگونه است؟ / ویکی ووک

در مطالب قبل درباره‌ی زخم بستر صحبت کردیم، گفتیم که درمان زخم بستر با جابجایی مریض میسر است، اما زخم بستر را نیز با برخی مواد طبیعی نیز می توان انجام داد در این مطلب میخوایم درمان زخم بستر با مواد طبیعی را بررسی کنیم.

راه های درمان زخم بستر

برای استفاده از هرکدام از  این روش ها با پزشک مشورت کنید

درمان زخم بستر در خانه با روغن نارگیل

برای درمان زخم بستر از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل دارای اسید های چرب است . در نتیجه می تواند پوست را سالم نگه دارد و آن را از آسیب های ناشی از فشار حفظ کند.

 

درمان زخم بستر چگونه است؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

روغن هویج و خواص آن / ویکی ووکروغن هویج و خواص آن

وغن تخم هویج را معمولا به محصولات آرایشی گران قیمت اضافه می کنند. مانند دیگرروغن هایی که از بذرها گرفته می شود، هویج نیز تاثیرات بی شماری روی پوست دارد از جمله قابلیت…


درمان زخم بستر با زردچوبه

 

درمان زخم بستر چگونه است؟ / ویکی ووک

 

برای درمان زخم بستر از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است، در نتیجه با عفونت مقابله می کند. برای این منظور ابتدا  پوست را با آب شور تمیز کنید. پودر زردچوبه را به اندازه کافی روی زخم بریزید به طوری که کل زخم را پوشش دهد سپس آن ناحیه  را با پانسمان تمیز پوشش دهید.

درمان زخم بستر با عسل

 

درمان زخم بستر چگونه است؟ / ویکی ووک

 

برای درمان زخم بستر‌ از عسل استفاده کنید. عسل ضد عفونی کننده طبیعی است و باعث تسکین و بهبود زخم می شود. این عامل باعث کاهش خارش، تسریع بهبود و تسکین درد می شود. عسل می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. برای این کار یک مخلوط مساوی از عسل و شکر تهیه کنید. این مخلوط را به طور ضخیم در ناحیه آسیب دیده بدن قرار دهید. سپس با یک پانسمان تمیز آن را پوشش دهید. این درمان را یک بار در روز انجام دهید. پس عسل را برای رفع زخم بستر و بهبود آن فراموش نکنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

11 دیدگاه در “درمان زخم بستر چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *