چگونه خسارت تصادف را دریافت کنیم؟

چگونه خسارت تصادف را دریافت کنیم؟ / ویکی ووک

در پست قبلی در بخش خودرو سایت ویکی ووک اشاره کردیم که چه کارهایی را باید بعد از تصادف انجام دهیم. در این پست می خواهیم درباره این که چگونه می توان هزینه خسارت تصادف را دریافت کرد اطلاعاتی خدمتتان ارائه کنیم. پس با ما تا انتها همراه باشید.

جبران خسارت تصادف به عهده کیست؟

بعد از تصادف اولین چیزی که به ذهن راننده یا رانندگان آسیب دیده می رسد این است که هزینه خسارت تصادف را چه کسی باید بدهد. برابر قانون در سوانح رانندگی کسی که حادثه مستقیما از فعل وی ناشی می شود مسئول و قابل تعقیب است.

به عبارت دیگر پس از نظر کارشناس پلیس و تعیین مقصر حادثه، کلیه خسارت های به بار آمده بر عهده فرد مقصر است.

بنابراین اگر بعد از تصادف در سانحه ای مقصر شناخته شدید، باید بدانید که علاوه بر هزینه های خودروی خودتان باید خسارت خودرو یا خودروهایی که در اثر بی احتیاطی شما دچار آسیب شده اند را بپردازید پس بیشتر مراقب باشید.

 

چگونه خسارت تصادف را دریافت کنیم؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چگونه استخوان ها را تقویت کنیم؟چگونه استخوان ها را تقویت کنیم؟

اگر دچار درد و گرفتگی عضلات در مفصل می‌شوید و یا مکرر دچار شکستگی و آسیب‌های مربوط به مفصل می‌شوید به‌احتمال‌زیاد استخوان‌هایتان …

 


مسیر دریافت خسارت تصادف چگونه است؟

همانطور که می دانید بیمه شخص ثالث اجباری است و شامل کلیه وسایل نقلیه می شود. به همین دلیل برای دریافت خسارت تصادف باید به شرکت بیمه مراجعه کرد که میتوانید برای اطلاع از این کار پست دریافت خسارت از شرکت بیمه را مطالعه کنید. البته کنار آمدن طرفین در هر تصادف می تواند کارها را آسان تر کند.

 

چگونه خسارت تصادف را دریافت کنیم؟ / ویکی ووک

 

درهر صورت دو مسیر زیر برای این کار پیش بینی شده است :

  • توافق – اگر طرفین بعد از تصادف به توافق برسند کار خیلی راحت تر می شود. در این صورت اگر مبلغ خسارت تصادف کمتر از 2 میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان بود نیازی به کروکی پلیس نیست. اگر مبلغ خسارت بیشتر شد و مدارک طرفین کامل بود کروکی سازش از پلیس دریافت می کنند و به شرکت بیمه فرد مقصر مراجعه می کنند.
  • عدم توافق – اگر بعد از تصادف، طرفین سرناسازگاری داشتند و به توافق نرسیدند و هر یک دیگری را مقصر می دانست یا تصادف منجر به جرح و یا خدای نکرده فوت شد و یا مدارک طرفین ناقص بود چاره ای نیست جز این که کروکی عدم سازش صادر شود و طرفین به شرکت بیمه مقصر مراجعه کنند. تاکید بر مراجعه به شرکت بیمه فرد مقصر به این خاطر است که مشاهده شده برخی افراد به اشتباه به شرکت بیمه خودشان مراجعه کرده و تقاضای خسارت تصادف کرده اند به طور مثال اگر شرکت بیمه فرد خسارت دیده بیمه ایران باشد و شرکت بیمه فرد مقصر بیمه معلم باشد باید به بیمه معلم مراجعه کرد.

 منابع :جام جم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *