بررسی سریع ترین خودرو جهان کونیگزگ آگرا RS

بررسی سریع ترین خودرو جهان کونیگزگ آگرا RS/ ویکی ووک

بعداز هفت سال پادشاهی بوگاتی بر جاده ها و خیابان ها و داشتن رکورد پرسرعت ترین خودرو جهان، کمتر کسی فکر میکرد به این زودی ها این رکورد از این کمپانی فرانسوی گرفته شود. اما این رکورد توسط کونیگزگ آگرا RS ربوده شد و حالا پرسرعت ترین خودرو جهان متعلق به شرکت خودروسازی کونیگزک خواهد بود. در بخش های قبلی جدیدترین مدل های لامبورگینی و رودستر تسلا را بررسی کردیم، اما در ادامه این بخش از پرسرعت ترین خودرو جهان یعنی کونیگزگ آگرا RS بیشتر خواهیم گفت.

کتاب گینس رکورد جدید سرعت خودروهای شهری و جاده ایی جهان را با سرعت 446.97 کیلومتر بر ساعت را در دل خودش به ثبت رساند تا از این به بعد کمپانی کونیگزگ این رکورد هیجان انگیز را با افتخار در اختیار داشته باشد. این خودرو هفته به هفته در آزمایش های متعدد رکورد های سرعت را یکی پس از دیگری بنام خودش به ثبت می رساند.

کونیگزگ آگرا RS در این آزمایشات رکورد رسیدن به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت را با زمان 33.29 ثانیه و همچنین حداکثر سرعت یک خودروی جاده ایی در طول یک کیلومتر را هم با سرعت 445.54 کیلومتر بر ساعت به نام خودش ثبت کرد. در آزمایش آخر هم در بزرگراه 17 کیلومتری ایالت نوادا، با رانندگی راننده تست کمپانی، نیکلاس لیلجا، این خودرو موفق به ثبت رکورد سرعت 457.7 کیلومتر بر ساعت در مسیر رفت و برگشت که اصلی ترین ملاک ثبت رکورد سرعت هم محسوب می شود، شد.

 

بررسی سریع ترین خودرو جهان کونیگزگ آگرا RS/ ویکی ووک

 

مشخصات فنی کونیگزگ آگرا RS

این سوپرکار مجهز به موتوری توربینی دوقلو با پیشرانه 1160 اسب بخار است که عملکرد شگفت انگیزی را ایجاد می کند. رمز موفق آگرا RS وزن موتوری 189 کیوگرمی آن است، که اجازه گرفتن شتابی وحشتناک و پیشتازی در سرعت های بالا را میدهد. همچنین طراحان و مهندسان کونیگزگ آگرا RS با طراحی شاسی ایی از فیبر کربن و اتصال مستقیم آن به پیشرانه ها، حفظ تعادل خودرو در نهایت سرعت را تضمین کرده اند. ترمزهای این هیولای جاده ها از جنس سرامیک و با قابلیت خنک پذیری زیادی هستند.

 

 


شاید دوست داشته باشید

نوشیدنی های چاق کننده کدامند؟ / ویکی ووکنوشیدنی های چاق کننده کدامند؟

همیشه معضل چاقی نیست، بعضی اوقات لاغری بیش از حد نیز دردسرساز خواهد بود، همانطور که چاقی بیش از حد باعث سلامت را به خطر می اندازد، لاغری نیز باعث می شود که سیستم ایمنی بدن

 


شکل ظاهری کونیگزگ آگرا RS

ظاهری کاملا اسپرت و خشن به کونیگزگ آگرا RS ، ابهت و شکوه ویژه ایی بخشیده است. چراغ های جلویی مانند شیر و بدنه ایی تماما ایرودینامیک، جلوه ی این خودروی سوئدی را نسبت به مدل های قبلی آگرا خاص تر کرده است. همچنین پرچم دار کمپانی کونیگزگ از فضاهای اضافی کاسته و خودرویی دو در اسپرت با صندلی هایی قابل جایگزینی و جابجایی را تجهیز کرده است. در کنار تجهیزات فوق العاده، یک بخش جذاب و زیبا هم برای سفارشی های این خودرو درنظر گرفتند، که بخش بدنه کربنی و بخشی از فضای داخلی را به طلای 24 عیار مجهز خواهند کرد.

 


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


 

منابع: koenigsegg

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *