مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر مصادف با 13 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر

سال ۶۴

حریق بزرگی در شهر رم، پایتخت معتبر و بزرگ امپراطوری روم اتفاق افتاد و چون در آن زمان بسیاری از بناهای شهر از چوب ساخته شده بود، در اندک مدتی آتش قسمت بزرگی از شهر را فرا گرفت و آوارهای سنگین ناشی از حریق، سبب نابودی عده زیادی از سکنه پایتخت گردید. به دستور نرون امپراطور روم ، بعدها ۱۰۰ هزار مسیحی به اتهام ایجاد این حریق را قتل عام کردند .

سال ۱۷۴۸

لوران ژوسیو یکی از افراد خاندان معروف ژوسیو که همه طبیعیدان و گیاه شناسان بزرگی بودند، در لیون فرانسه قدم به عرصه وجود گذاشت. وی طبقه بندی جدیدی بوجود آورد که کاملتر از طبقه بندی لینه و برنارد دوژوسیو بود .

سال ۱۷۹۳

ژان پل مارا یکی از سران بزرگ انقلاب فرانسه، در منزل خویش، هنگامی که استحمام میکرد بدست دختری به نام شارلوت کورده به ضرب کارد به قتل رسید. او که به سال ۱۷۴۳ میلادی در بودری متولد شد، نویسنده ای زبردست بود. در جریان انقلاب، مدیر روزنامه لامی دوپوپل بود و به معرفی و اشاره قلم مارا هزارها نفر اعدام شدند .


شاید دوست داشته باشید

اسکی پرش چگونه ورزشی است؟ / ویکی ووکاسکی پرش چگونه ورزشی است؟

اسکی خود به تنهایی به یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین ورزش های جهان محسوب می شود که…

 


سال ۱۸۶۷

ویلبور رایت یکی از دو برادران معروف رایت که مبتکر و مخترع اصلی هواپیما هستند، در هنری کانتی یکی از شهرهای ایالت ایندیانا متولد شد. پدرش کشیش بود ولی خود او ذوق مکانیک داشت بعدها دوچرخه ساز شد و به کمک برادرش اورویل در ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳ اولین هواپیما را پرواز داد .وی روز ۱۳ اوت ۱۷۱۲ مرد .

سال ۱۹۰۹

جنگ خونین معروف به جنگ سه روزه برای تصرف تهران آغاز شد .این جنگ مدت سه روز یعنی روزهای ۱۴ – ۱۳ و ۱۵ ژوییه به طول انجامید و سرانجام با شکست محمدعلی شاه و فرار او به سفارت روسیه در زرگنده و استعفایش از سلطنت خاتمه یافت .

سال ۱۹۲۱

شهر آفیون ترکیه از سوی یونانیها اشغال شد.

سال ۱۹۳۸

نخستین هواپیمای ترکیه به دنبال پرواز از استانبول به آنکارا در طول مسیر سقوط کرد.

سال ۱۹۵۰

سید مصطفی عدل نویسنده، سیاستمدار و حقوق دان تبریزی در تهران در گذشت.

سال ۱۹۵۱

آرنولد شولنبرگ یکی از مهمترین آهنگسازان اتریشی، بعد از ۷۷ سال زندگی بدرود حیات گفت. از مهمترین آثار وی شب روشن ، اسب خوشبخت، از امروز تا فردا و یادبود ناپلئون را باید نام برد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *