کورک را چگونه درمان کنیم؟

کورک را چگونه درمان کنیم؟ / ویکی ووک

کورک ضایعه های متورم و قرمز رنگ چرکی است که زیر پوست ایجاد می شوند که مهمترین دلیل آن‎‌ها عفونت های باکتریایی هستند. در این مطلب میخواهیم با این نوع از جوش های دردناک آشنا شویم و راه های درمانی آن را نیز بررسی کنیم، همچنین ما در مطالب قبل دلایل ایجاد تبخال و راه های درمان آن را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن مطلب را نیز مطالعه کنید.

کورک چیست؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، کورک جوش های بزرگ چرکی، زیر پوستی هستند که بعلت یک عفونت باکتریایی ایجاد می شوند، در واقع زمانی که این نوع از عفونت ها در بدن به وجود می آیند، یک فولیکول مو یا غده سیاسه عفونتی می شود، سپس این عفونت منتشر شده و چرک در بافت های اطراف آن جمع می شود.

کفگیرک:

به مجموعه‌ای بهم پیوسته و گنبدی شکل از کورک‌ها را کفگیرک می گویند، این کفگیرک ها اغلب پشت گردن و روی کمر دیده می شوند.

 

کورک را چگونه درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

کورک ها بیشتر کجای بدن بوجود می آیند؟

این سوالی است که شاید ذهن بیشتر افراد را به خود مشغول کرده باشد، که کدام نقاط بدن بیشتر در معرض خطر کورک هستند، در واقع محل های مرطوب بدن، همچون کشاله های ران و یا قسمت هایی که اصطحکاک در آنجا ها زیاد است، محل هایی هستند که امکان دارد کورک بوجود بیاید.

کورک در جوانان و نوجوانان خصوصا مردان شایعتر است، اما در حالت کلی کورک‌ها در افرادی که مقاومت بدنشان در برابر عفونت کمتر است دیده می شود.


شاید دوست داشته باشید

هنگام خرید ماشین دست دوم به چه چیزهایی توجه کنیم؟ / ویکی ووکهنگام خرید ماشین دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

فرآیند خرید ماشین خیلی پیچیده است و نیاز به صبوری زیاد و کسب اطلاعات کافی درباره­ی خودرو مورد نظر است. حال اگر شما بخواهید برای خرید ماشین دست دوم اقدام کنید…

 


کورک چه علائمی دارد؟

کورک ها علائمی همچون زیر دارند:

  • توده ای قرمز رنگ و ملتهب
  • بسیار دردناک و حساس
  • یک سر سفید یا زرد از چرک در مرکز این توده وجود دارد.

کورک ها چه عوارضی دارند؟

بیشتر کورک‌ها عوارض چندانی ندارند، و مشکلاتی را برای فرد ایجاد نمیکنند، اما اگر رسیدگی نشود امکان دارد  باکتری های درون کورک به سایر بخش های بدن برسد و باعث یک عفونت ثانویه شود، از شایعترین نوع عفونت ثانویه در کورک‌ها سلولیت است، دیگر عفونت های ثانویه عبارتنداز:

  • زرد زخم
  • آرتریت عفونی: عفونت های مفصلی
  • استئومیلیت: عفونت های درون استخوان
  • اندوکاردیت: عفونت های داخلی قلب
  • سپتیکامیا: نوعی عفونت خونی
  • آبسه مغزی: چرک و عفونت های درون مغز

 کورک را چگونه از بین ببریم؟

همانطور که گفتیم چون اکثرا عوارضی ندارند، نیاز به درمان آنچنانی هم ندارند و بعد از مدتی از بین می روند. اما شما می توانید، زمان ایجاد کورک، پنبه ای را در آب گرم مرطوب کنید و روی ناحیه درگیر حدود 30 ثانیه قرار دهید که این امر باعث می شود که درد کاهش یابد و یا اینکه از بین برود. البته مراقب باشید که کورک نترکد، زیرا در صورت ترکیدن امکان دارد که پخش شود و فضای بیشتری را دچار عفونت کند.

اما در کل بهترین راه پیشگیری است که با رعایت بهداشت و استفاده از یک رژیم غذایی مناسب می توانید به این مهم دست پیدا کنید.

نظر شما در رابطه با درمان کورک چیست؟ آیا راه درمانی ساده و قابل اعتمادی را در نظر دارید؟ لطفا پیشنهادات و نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *