در مورد جاذبه های گردشگری مراکش چه می دانید؟

در مورد جاذبه های گردشگری مراکش چه می دانید؟ / ویکی ووک

در پست های قبلی در باره جاذبه های گردشگری  چند کشور آسیایی و  اروپایی و آمریکایی با هم صحبت کردیم . حال می خواهیم سری به مراکش بزنیم. اگر شما هم علاقه مند به جاذبه های گردشگری مراکش هستید ما را در سفر به این کشور همراهی کنید.

اهمیت جاذبه های گردشگری مراکش

 

در مورد جاذبه های گردشگری مراکش چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

 بر اساس آمار سال 2015 سازمان جهانی گردشگری مراکش با بیش از ده میلیون گردشگر دومین کشور قاره آفریقا از نظر تعداد توریست بوده است .این کشور آفریقایی نیز  یکی دیگر از مقاصد مهم گردشگری جهان به شمار می رود . مراکش با داشتن سواحل زیبا  و طبیعتی سرسبز و بناهای تاریخی اسلامی مجموعه ای متنوع از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است.

 

در مورد جاذبه های گردشگری مراکش چه می دانید؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

کاتالپا و خواص آن / ویکی ووککاتالپا و خواص آن

کاتالپا یکی از گیاهان دارویی است که دارای گونه های مختلفی است، این گیاه در درمان بیماری های…

 


جاذبه های گردشگری مراکش کجا قرار دارند؟

 جاذبه های گردشگری مراکش را می توان در سرتاسر ساحل طولانی  این کشور در کنار اقیانوس اطلس مشاهده کرد.

 

در مورد جاذبه های گردشگری مراکش چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

به مواردی از این جاذبه ها در زیر اشاره شده است :

  • رباط – یکی از جاذبه های گردشگری مراکش مکانی زیبا بر کرانه اقیانوس اطلس است . در این شهر می توانید سراغ موزه های و گالری های هنری بروید و از محله بربری ها دیدن کنید .
  • الجدیده –این مکان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مراکش است . برج های الجدیده یادگار پرتغالی ها در این شهر است . سواحل این شهر زیبا که بوی عطر نعنا در فضای آن پیچیده است مکانی جذاب برای توریست هایی است که تابستان خود را در این شهر ساحلی می گذرانند .
  • آگادیر – این شهر ساحلی که یکی از زیباترین مناطق ساحلی است مکانی مناسب برای علاقه مندان به ورزش مفرح موج سواری است هر ساله صدها هزار گردشگر در اقامت گاه های پوشیده از نخل این ساحل آفتابی به تماشای اقیانوس بیکران می نشینند .
  • باغ ماژرول – از مشهورترین جاذبه های گردشگری مراکش این باغ با دیواره های آبی رنگ است که شهرت جهانی دارد . در این مکان گونه های فراوان گیاهی از سرتاسر دنیا گرد آوری شده است .
  • مسجد حسن دوم – این عمارت یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مراکش است . یکی از بزرگترین مسجد های دنیاست که با مناره دویست متری خود جلوه خاصی یافته است .
  • دژ آیت بن حدو – یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مراکش که جز میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده این کاخ است . این کاخ بر سر راه کاروان های قدیمی که بین صحرای بزرگ آفریقا و مراکش در تردد بودند بنا شده است . جالب است بدانید چندین فیلم سینمایی مهم از جمله لورنس عربستان در این مکان فیلم برداری شده است .

منابع : ویکی پدیا


مسعود ناصرینویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “در مورد جاذبه های گردشگری مراکش چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *