بلوغ روانی چیست؟

بلوغ روانی چیست؟ / ویکی ووک

بلوغ یعنی انکه تلاش برای تغییر دیگران را متوقف ساخته و بر خویش متمرکز شوید. بلوغ روانی یکی از مهمترین شرط ازدواج است و اصولا ازدواج هایی می تواند موفق باشد که طرفین به بلوغ روانی رسیده باشند. در این مطلب میخواهیم این موضوع مهم را مورد بررسی قرار دهیم.

بلوغ روانی به چه معناست؟

 

بلوغ روانی چیست؟ / ویکی ووک

 

بلوغ یعنی دیگران را همانگونه که هستند بپذیرید، بالیدگی یعنی به این درک برسید که هر کسی از دیدگاه خودش درست است. بلوغ یعنی قدرت انکه بتوانید رها کنید و بگذرید. بلوغ یعنی بجای انتظارات پی در پی از یک رابطه ؛ سخاوتمندانه برای آن تلاش کنید و ببخشید و آنرا بسازید. بلوغ فهم این واقعیت ست که هر انچه کرده اید؛ فقط از برای خود و آرامش تان بوده ست. بلوغ متوقف کردن مسیری ست که در آن بکوشید که خود را برتر نشان بدهید و به جای ان بر نقاط مثبت دیگران متمرکز بشوید. بلوغ یعنی آنکه بدنبال تایید دیگران نباشید و خودتان  را با کسی مقایسه نکنید. بالیدگی پذیرش خویشتن ست به همانگونه که هستید و درک این نکته که تا هنگامی که خود  را نپذیریم هیچ تغییری رخ نخواهد داد.


شاید دوست داشته باشید

IGI

آیا بازی IGI در دست ساخت است؟

IGI یکی از بازهای خاطرهه انگیز در سبک شوتر است که…

 

 


نشانه های عدم بلوغ روانی چیست؟

برخی از نشانه های عدم بلوغ بلوغ فکری عبارتند از:

  • فرد برای کسب احساس امنیت، به فرد دیگری که او را واجد قدرت می پندارد وابسته می شود و تا حدی غیرقابل تصور به او می چسبد. در این حالت شخص یا فرد وابسته حتی خودانگاره اش را (تصویر و برداشتی که از خود دارد) از فردی که به او وابسته است می گیرد.
  • در عمل اعتماد به نفس و عزت نفس ندارد.
  •  عواطف و اخلاق را فقط براساس خواسته های خود معنا می کند.
  • در روابط خود همواره دریافت کننده عشق، خدمات و توجه دیگران است.
  •  مرزها را در هیچ رابطه ای رعایت نمی کند؛ به همین دلیل دیگران به او اعتماد نمی کنند یا اعتمادشان را به او از دست می دهند.
  •  در بیشتر موارد نیازمند کسی (یا چیزی) است که از او حمایت کند.
  •  چنین فردی هیچ تسلطی بر تکانه های عاطفی و احساسی خود ندارد. او چنان در بند غریزه و احساسات خود است که هیچ مانعی برای انجام اعمال خلاف عرف یا منطق پیش رو نمی بیند.
  • جسارت تجربه کردن و تغییر کردن را ندارد. به شدت ترسو است و از هر مسیر جدیدی که در زندگی اش گشوده شود می گریزد.
  •  دچار ترس های ذهنی متعدد است؛ ازجمله ترس از اشتباه کردن، ترس از شکست، ترس از قضاوت دیگران، ترس از پرخاش یا آیب و ترس از طردشدن.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *