داستان انگیزشی شماره 56 – پرواز غازها

داستان انگیزشی شماره 56 - پرواز غازها / ویکی ووک

تا بحال به پرواز غازها دقت کرده اید از پرواز غازها درس های مهمی میشه گرفت، در این داستان میخواهیم دقت بیشتری به پرواز غازها داشته باشیم. شما را دعوت میکنم تا داستان انگیزشی شماره 56 را باهم بخوانیم.


حدیث روز


پیامبر خدا (ص):
إنَّ لِکُلِّ شَجَرَهٍ ثَمَرهً و ثَمَرَهُ القَلبِ الوَلَدُ

هر درختى میوه‏اى دارد و میوه دل ، فرزند است.


متن داستان انگیزشی شماره 56

پرواز غازها

 

داستان انگیزشی شماره 56 - پرواز غازها / ویکی ووک

 

یک روز پدر بزرگم من را صدا زد و گفت پسرم تا بحال به پرواز غازها وقتی هوا سرد می شود دقت کرده ای؟ جواب دادم که نه پدر بزرگ دقت نکردم، گفت وقتی غازها  از سرمای زمستان به مناطق گرمسیر مهاجرت می کند خواهی دید که آنها به شکل Vپرواز میکننداما می دانی چرا؟

گفتم نه نمیدونم پدربزرگ میشه توضیح بدی؟ با این حرف من پدر بزرگم گفت: از پرواز غازها 5 درس بزرگ می شه گرفت که در ادامه بهت میگم…

با پرواز به شکل V راندمان پرواز در مقایسه با پرواز به تنهایی تا 71درصد افزایش می یابد.

درس اول که میشه گرفت اینه  …..در یک مسیر حرکت کردن و در قالب یک تیم کار کردن کمک میکند تا سریعتر به مقصد برسیم با کمک به یکدیگر نتایج چشمگیر تر خواهد بود.

وقتی غازی گروه را ترک می کند ناچار است مشکلات تنها پرواز کردن و مقاومت هوا را تحمل کند بنابراین فورا” به گروه می پیوندد و از قدرت گروهی که پیشاپیش او حرکت میکند بهره می جوید . درس دوم ….. در میان و هماهنگ با گروه بودن و در یک جهت حرکت کردن میزان تلاش را کاهش میدهد و رسیدن به هدف را آسان تر میکند و در چنین شرایطی هر کس هم کمک می رساند و هم دریافت کننده کمک خواهد بود .

وقتی رهبر از پرواز خسته می شود . . . به انتهای گروه رفته و غاز دیگر رهبری گروه را بر عهده می گیرد . درس سوم ….. رهبری را به اشتراک بگذارید ، اجازه دهید که همه وقت احترام متقابل بین ما حاکم باشد . مشکلات و کارهای طاقت فرسا را بین هم تقسیم کنیم . توانایی هایمان را روی هم بگذاریم و استعداد ها ، منابع و قدرتمان را شریک شویم .


شاید دوست داشته باشید

سپتیسمی چیست؟ / ویکی ووکسپتیسمی چیست؟

سپتیسمی یک بیماری جدی است که معمولا توسط باکتری ها ایجاد می شود و اگر این بیماری بموقع درمان…


وقتی غاز ها به شکل V پرواز می کند با سر و صدای خود یکدیگر را به جلو رفتن تشویق می کنند, این صورت همه با یک سرعت به پیش می روند. درس چهارم ….. وقتی تشویق شویم و به ما شجاعت داده شود پیشرفت ما چشمگیر خواهد بود . تشویق و جرات بخشیدن به موقع همیشه ایجاد انگیزه می کند ، قدرت می دهد و کمک می کند تا بهترین نتیجه حاصل شود .

وقتی غازی مریض و خسته می شود . . . مجبور است گروه را ترک کند . در اینصورت بعضی از غازها گرو را ترک کرده به او کمک می رسانند و او را حمایت می کنند . این غازها با او باقی خواهند ماند تا وقتی آن غاز بمیرد یا بتواند دوباره به گروه برگردد دراینصورت غازهای کمک رسان یا گروه دیگری را تشکیل داده و یا به گروه اولیه می پیوندند .

درس پنجم ….. بیایید در کنار هم بمانیم و به اینکه چه اختلافاتی باهم داریم توجه نکنیم خصوصا در مشکلات و چالشهای بزرگ.

اگر کنار یکدیگر باشیم و همدیگر را حمایت کنیم اگر بدون در نظر گرفتن اختلافاتی که بین ما وجود دارد , روح کار گروهی داشته باشیم خواهیم توانست بر مشکلات فائق آییم اگر ارزش واقعی دوست را درک کنیم اگر از احساس ما بودن و مشارکت آگاه باشیم :

زندگی آسانتر خواهد شد و عمر پر بارتر خواهد گذشت

امیدوارم از داستان انگیزشی شماره 56 لذت برده باشید.

خدا همیشه با ماست  ❤️

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *