داستان انگیزشی شماره 35 – عشق

داستان انگیزشی شماره 35 / ویکی ووک

خیلی وقت ها به بقیه خوبی کردیم اما انگار نه انگار، همه چیز رو به راحتی فراموش می کنند و رفتار مناسبی را با ما ندارند. یک چیز را فراموش نکنید که هرکس نبیند خدا همه کارهای ما رو می بیند و خوب و بد را در نظر دارد. در ادامه داستان انگیزشی شماره 35 را باهم می خوانیم.


حدیث روز

أمیرالمومنین علی (ع):
إذا مُلی البَطنُ مِنَ المُباحِ عَمِیَ القَلبُ عَنِ الصَّلاحِ

زمانیکه شکم از خوراکی‌های مباح انباشته گردد دل از دیدن خیر و صلاح کور می‌شود


متن داستان انگیزشی شماره 35

عشق

 

داستان انگیزشی شماره 35 / ویکی ووک

 

پیرمردی صبح زود در حالیکه تند تند راه می رفت، از خانه خارج شد. در راه با اتومبیلی تصادف کرد و آسیب دید. عابران و به سرعت او را به درمانگاه رساندند. پرستاران زخم‌های پیرمرد را پانسمان کردند. ولی به او گفتند: باید از پایتان عکسبرداری شود تا مطمئن شویم جایی از بدنتان شکستگی نداشته باشد.

پیرمرد غمگین شد و گفت: عجله دارم، نیازی به عکسبرداری نیست. پرستاران از او دلیل عجله اش را پرسیدند. او گفت: خانمم در خانه سالمندان است. هر صبح آنجا می روم و صبحانه را با او می خورم. نمی خواهم دیر شود. پرستاری به او گفت که خودمان به او خبر می دهیم. پیرمرد با اندوه گفت: خیلی متاسفم او آلزایمر دارد چیزی را متوجه نخواهد شد! حتی مرا هم نمی شناسد. پرستار با حیرت گفت: وقتی که نمی داند شما چه کسی هستید، چرا هر روز صبح برای صرف صبحانه پیش او می روید؟


شاید دوست داشته باشید

چه عواملی باعث تقویت حافظه می شود؟ / ویکی ووکچه عواملی باعث تقویت حافظه می شود؟

همانطور که همگی می‌دانیم تغذیه سالم و درست می تواند حافظه را تقویت کند. در این راستا استفاده نکردن از روغن های ناسالم و استفاده از روغن ….


پیرمرد با صدایی گرفته به آرامی گفت اما من که می‌دانم او چه کسی است!

گاهی اوقات در حق کسی خوبی‌هایی کرده ای اما انگار آلزایمر دارد، گاهی از خطای کسی که تو را آزرده است با بزرگواری می گذری، اما طرف انگار آلزایمر دارد و اصلا متوجه نمی شود. حتی گاهی کسی از لطف تو قدردانی می کند، اما مدتی بعد دچار آلزایمر می شود. این عجیب نیست که انسان یادش برود و آلزایمر بگیرد، انتظار و توقع سپاس و پاداش از انسان فراموشکار عجیب است. در همه این حالتها فراموش نکن که خدا می بیند و هیچگاه خوبی تو را فراموش نخواهد کرد.

با خودت تکرار کن: او نمی داند خدا که می داند.

خدا همیشه با ماست ❤️

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *