داستان انگیزشی شماره 37 – ارزش انسان

داستان انگیزشی 37 - ارزش انسان / ویکی ووک

خیلی وقت ها میترسیم که با مشکلات روبرو شویم،  زیرا احساس می کنیم که شاید ارزشمان را از دست بدهیم. یک نکته را همیشه به یاد داشته باشید که مواجه شدن با مشکلات ارزشمان را بیشتر میکند. الماسی ارزشمندتر است که خوب تراش خورده باشد. در ادامه شما را دعوت میکنم که داستان انگیزشی شماره 37 را باهم بخوانیم.


حدیث روز

رسول خدا (ص):
قَیِّدُوا العِلْمَ بِالکِتابَهِ.

علم را با نوشتن [آن] به بند بکشید.


متن داستان انگیزشی شماره 37

ارزش انسان

داستان انگیزشی شماره 37 / ویکی ووک

یک سخنران معروف در یک جلسه‌ای یک اسکناس در جیبش بیرون آورد و پرسید: چه کسی مایل است این اسکناس را داشته باشد؟ دست همه حاضرین بالا رفت. سخنران گفت: بسیار خوب! من این اسکناس را به یکی از شماها خواهم داد ولی قبل از آن می‌خواهم کاری بکنم. سپس در برابر نگاههای متعجب، اسکناس را مچاله کرد و باز پرسید: چه کسی هنوز حاضر است این اسکناس را داشته باشد؟ و باز دستهای حاضرین بالا رفت.

این بار مرد، اسکناس را به زمین انداخت و چند بار آن را لگد مال کرد و با کفش خود آن را روی زمین کشید. بعد اسکناس را برداشت و پرسید: چه کسی حاضر است صاحب این اسکناس شود؟ باز دست همه بالا رفت. سخنران گفت: دوستان من!‌ با این بلاهایی که من سر اسکناس آوردم چیزی از ارزشهای اسکناس کم نشد و همه شما خواهان آن هستید و ادامه داد: در زندگی واقعی هم همینطور است.


شاید دوست داشته باشید

سپتیسمی چیست؟ / ویکی ووکسپتیسمی چیست؟

سپتیسمی یک بیماری جدی است که معمولا توسط باکتری ها ایجاد می شود و اگر این بیماری بموقع درمان…


ما در بسیاری موارد با تصمیماتی که می‌گیریم یا با مشکلاتی که روبرو می‌شویم، خم می‌شویم، مچاله می‌شویم، خاک آلود می‌شویم و احساس می‌کنیم که دیگر ارزش نداریم. ولی اینگونه نیست و صرف نظر از اینکه چه بلایی سرمان آمده است، هرگز ارزش خود را از دست نمی‌دهیم و هنوز برای افرادی که دوستمان دارند آدم با ارزشی هستیم.

آرام باشید و بدانید که ما همه چیز را نمی توانیم تغییر دهیم. و با شهامت آنچه را که می توانید، تغییر دهید. این ها به شما ارزشی واقعی خواهد داد حتی اگر مچاله و خاک آلود شوید.

خدا همیشه با ماست ❤️

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *